FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Google tecknade nyligen kontrakt med Universal Music Group för att skapa den nya musikvideotjänsten Vevo vilken enligt planerna kommer att rulla igång senare i år. Till att börja med blir det en samlingsplats för allt videomaterial från Universal men senare tänker man inkludera även andra skivbolag.
Teknologin kommer från YouTube och Googles CEO Eric Schmidt hoppas att den ny tjänsten ska lösa de problem man haft med licensavtal den senaste tiden.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Finns det folk som tittar på musikvideor fortfarande?
Det trodde jag var något som hörde till 90-talet och MTV.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Typiskt skivbolag att vilja äga kakan. Så j*vla giriga.. Skulle inte förvåna mig om mig om spotify råkar ut för exakt samma sak. "Tyvärr generar inte er modell dom pengar som vi trodde, därför river vi vårt avtal". F*ck musikbranschen.. Kommer aldrig att köpa en skiva mer sålänge dom inte ändrar inställning - hallå internet, vilken fluga?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte att något kommer ändra sig genom att man sitter och svär för sig själv men inte säger någonting till företagen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
"Problemet med licensavtalen" löses inte av detta. Privatpersoners egna filmer där de använt andras musik, och olika former av remixer, kommer säkerligen fortfarande att dömas stenhårt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hur vet du att det inte kommer att hända med Spotify? |