Citat:
Originally posted by mazada@Apr 8 2009, 08:57
Citat:
Det gör de normalt sett. Det här var väl med all sannolikhet ett oförutsett fel och det kan alla råka ut för. Vissa saker kan man inte påverka så mycket själv.
|
Jag hoppas verkligen att dom kan påverka sina egna servrar/it-infrastruktur.. eller menar du att den lever sitt eget liv? Det jag menar är att ett miljardbolag som swedbank vars internetbank är extremt affärskritisk och att dom under en hel kväll har ovanstående felmeddelande... det är p a t e t i s k t.
Visst deras internetbank är grym när den väl är igång... men vad hjälper det när den inte är tillgänglig?
|
Du har aldrig själv råkat ut för datorproblem? Var det ditt eget fel i samtliga fall? Alla system kan fallera, oavsett om du har femtio tusen eller en miljard att tillgå. Även om man omsätter miljardbelopp så behöver man inte vara ett rikt företag och även om man gör stora vinster så kan man inte lägga mer pengar än nödvändigt på vad det än må vara.
Det här har ju ingenting med säkerheten att göra vilket är det mest kritiska när det gäller hantering av pengar på nätet. Självfallet ser man gärna att banken aldrig är nere men hela din inställning är ganska märklig tycker jag. Byt bank om du inte är nöjd.
Nu fungerade ju faktiskt som sagt var internetbanken.