FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej, tack för er input. Det lutar åt jquery. Bandvidden kan jag leva med antar jag.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men andra ord så skulle jag oroa mig mer för att snygga effekter kan kräva lite för mycket processorkraft än någon liten extra serverbelastning (som i sammanhanget är marginell jämfört med bilder och grafik). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag förstår mycket väl vad du menar men tycker du oroar dig lite för mycket. I Sverige är det försvinnande få som skulle uppleva jQuery-funktionaliteten som seg. En så pass gammal dator har nog betydligt större svårigheter med Flash och Firefox än med jQuery. Har själv testat på en 12 år gammal burk där det fungerar utan problem. Visst, handlar det om en myndighets sida så bör man möjligtvis tänka sig för en extra gång.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Jag skrev fel.. syftade på bilder som filstorleksmässigt. .. och om nu tant agda har en så gammal dator som 10 år så tror jag inte att processorn är det största problemet utan webbläsaren - det lär inte köras den senaste versionen precis ![]() Men nånstans måste man dra en gräns.. det går inte att stödja IE3 t.ex.. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför inte göra en egen med div lager? onmouseover = display:block;
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Är där någon särskild anledning att du vill använda JQuery? Eller JavaScript överhuvud taget? Jag har använt CSS för drop-down menyer, och det funkar bra: gå in på www.a list apart. com och leta efter "suckerfish dropdown" så hittar du något. Det behövs än så länge en liten snutt JavaScript, men när världen slutar envisas med IE6 kan man skippa den helt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
En tråd om lättviktslösningar för dropdown-menyer klarar sig inte utan lite Stu Nicholls / CSSplay - http://www.cssplay.co.uk/menus/dd_valid.html
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|