FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Webbplatsen TechCrunch uppger i en ny artikel att Google förhandlar om ett köp av mikroblogg-tjänsten Twitter. De två företagen överväger enligt artikeln också möjligheten att samarbeta. Varken Google eller Twitter har bekräftat ryktena.
Twitter grundades av Biz Stone för tre år sedan i San Francisco och har blivit en populär tjänst men har ännu inte tjänat några pengar. Källa: TechCrunch / Billboard
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kanske blir 2:a gången gillt för Google som får något år sedan köpte finlands utvecklade Twitter konkurrenten Jaiku. Jaiku fick inte direkt samma hype status som Twitter har idag..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag undrar, hur mycket information mäktar mänskligheten med att både producera och konsumera?? Chat, bloggar, forum... Facebook, Linkedin, ... Allt ska dessutom vara sökbart och helst ha miljoner unika besökare...
Google kan säkert utveckla Twitter i sin befintliga portfölj, absolut. Men kanske dagen kommer när folk vill ha tjänster som inte kommer från Google, för övervakning är priset för gratis och det är ingen hemlighet. Tvärt om. Google har ju varit tydliga med att säga att man tänker följa alla besökare. Detta och annat kräver rätt mycket servrar, men det fanns väl en anledning till att Google köpte pappersbruket i Finland för 800 miljoner som man tänker investera 1,5 miljarder i. Rätta mig gärna om jag har fel på dom siffrorna för det kan vara så och jag orkar inte kolla det nu. Hur som helst, det är mycket pengar och Google sysslar inte med välgörenhet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Man ska ta Techcrunch med en nypa salt.
Citat:
Citat:
Angående pappersbruket så har man tänkt bygga ut det som datacenter, men det hade man väl blivit tvungen att göra oavsett om man ville fortsätta följa sina besökare eller inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google la väl nyligen ner Jaiku och släppte koden som open source?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|