Flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
|
Ett liten fråga till mina branschkollegor...
Om förfalludatum på en domän är den 20/6, så rundas det ju av och man förnyar den först den 1/7. Men vad händer om domäninnehavaren begär en transfer av oss den 19/6 och de dessutom inte har betalat förnyelsefakturan vi sänt ut?
Då blir domänen överförd till den nya registraren, och vi mister möjligheten att förnya domänen. Ansvaret med att förnya domänen landar hos den nya registraren, som inte heller har möjlighet att förnya domänen, på grund av att det bara är en dag kvar tills domänen löper ut.
Hur man än vrider och vänder på det, så innebär det att domäninnehavaren förlorar sin domän vilket i sin tur leder till en väldigt arg/besviken/ledsen kund. Vi får ju inte neka en transfer, oavsett hur "dum" den är. Och eftersom mycket av våra system är automatiserade, så är det enda vi kan göra är att sätta upp varningsskyltar längs vägen, så att säga...
Hur hanterar man detta scenariot? Har jag missat något väldigt uppenbart (vilket inte hade varit första gången)?
|