Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vill varna för vi*sit*kort.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-01, 12:36 #1
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Nu har jag tröttnat på vi*sit*kort.se/billi*gaku*vert.se
Dom priser som står på hemsidan stämmer inte, och man godkänner villkor där dom lägger på en mängd olika avgifter.

Tex visitkort så står det från 50 öre st, totalt 100 kr för 200 st.
Och vi designade själv visitkortet i rätt format. Så det borde inte vara några extra avgifter.

Men eftersom det finns många oseriösa, så tänkte jag att jag ringer denna gången.

Då fick jag en chock, totalt skulle 200 visitkort gå på 590 kr exkl.moms + 45 kr i faktura avgift + frakt. ?

Då ställer jag mig frågan hur man kan motivera att från 100 kr kan bli 590 kr? (50 öre styck till 2,95 kr styck)

Jag säger inte att 590 kr är mycket pengar, men det som gör mig obekväm är deras påslag av en mängd olika avgifter.

Det kunde dom inte svara och det blev tyst i telefonen ett bra tag, till slut sa jag att det är gravt vilseledande och att dom borde skämmas så som dom lurar folk.

Har du några erfarenheter av detta oseriösa företag, skriv gärna det.. =)
Jag tycker att dessa typer av företag bör inte få vara kvar på marknaden...
Sonec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-01, 12:54 #2
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Kollade du ens prislistan ?!

Där står det klart och tydligt 200st första gången 590:- exkl moms för färg på eneklsida!
Det står även...
"Exklusiva visitkort FRÅN 50öre" Står alltså inget om 200st för 50öre styck..eller missade jag något?

http://visitkort.se/prislista/visitkort.pdf

xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-01, 13:13 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by xpower@Apr 1 2009, 12:54
Kollade du ens prislistan ?!

Där står det klart och tydligt 200st första gången 590:- exkl moms för färg på eneklsida!
Det står även...
"Exklusiva visitkort FRÅN 50öre" Står alltså inget om 200st för 50öre styck..eller missade jag något?

http://visitkort.se/prislista/visitkort.pdf

Jo jag hittade den sedan, men i dom utskick per e-post så listas inte dom priserna..
Vilket jag tycker är gravt vilseledande....

Och när jag pratade med dom ang "från 50 öre" så var det bara pappret, sen tillkom färg, maskin avgift...
You name it, hur verkar inte det då?
Oläst 2009-04-01, 23:01 #4
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Några av mina kunder har klagat på deras otydlighet med, så jag kan förstå Sonec lite. Vi valde att presentera rätt priser på sidan från början på våra visitkort, för att ingen skall kunna känna sig lurad när fakturan kommer. Alla vi vet att om man är otydlig så blir det oftast engångs affär
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-02, 00:05 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Med tanke på att priset faktiskt framgår tydligt på sidan så tycker jag nog ändå att den här varningen var minst lika oseriös som företagets agerande.
Oläst 2009-04-02, 07:03 #6
dekaltrim.nu dekaltrim.nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Medlem

Jag ser heller inget fel i vad vi*sit*kort.se gör. De kör ett lockpris. från 50 öre är alltid från. Jag tycker att de är väldigt tydliga på sin hemsida med prislistor på alla produkter. Jag har själv handlat från dem ett antal gånger och aldrig känt mig lurad. När man ser ett lockpris så bör man ju vara lite skeptisk. Det är ju en säljtaktik. För att ta ett liknande företag så är Vistaprint.se är väldigt billiga på visitkort men det är en massa tillägg på vägen tills det är dags att klicka skicka beställning.
Det vore en annan sak om det står ett pris när man skickar beställning och sedan faktureras ett annat.

Det är ju samma sak på trådskaparens hemsida (C 4 Media). Skräddarsytt webhotell 5995:- samt webhotell från 828:-/år. I en första anblick så skulle jag byta direkt. Men jag är så pass skeptisk så jag tänker - det kan inte stämma. Så jag klickar vidare och då framgår att det gäller 500mb och 10Gb per månad. Detta står det inget om på "paketerbjudande - sidan". utan man måste klicka runt lite för att hitta detta.

För att det inte ska bli någon pajkastning så vill jag bara säga att jag absolut inte ser något fel i C 4 Medias upplägg. Jag tycker att deras hemsida är jättebra och informativ men jag vill bara dra en paralell. Det priset du ser först kanske inte riktigt gäller i slutänden.
dekaltrim.nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-02, 09:19 #7
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by dekaltrim.nu@Apr 2 2009, 07:03

Det är ju samma sak på trådskaparens hemsida (C 4 Media). Skräddarsytt webhotell 5995:- samt webhotell från 828:-/år. I en första anblick så skulle jag byta direkt. Men jag är så pass skeptisk så jag tänker - det kan inte stämma. Så jag klickar vidare och då framgår att det gäller 500mb och 10Gb per månad. Detta står det inget om på paketerbjudande - sidan. utan man måste klicka runt lite för att hitta detta.
För att det inte ska bli någon pajkastning så vill jag bara säga att jag absolut inte ser något fel i C 4 Medias upplägg. Jag tycker att deras hemsida är jättebra och informativ men jag vill bara dra en paralell. Det priset du ser först kanske inte riktigt gäller i slutänden.

Jo, jag förstår vad ni säger... Kan hålla med om att varningen kanske inte är riktigt rätt.. Men jag köpte tidigare ett gäng kuvert av dom, och fick en chock då det var massa extra avgifter..

Ang vår sida, ska jag självklart se över eventuella brister, men jag kan ärligt säga att det är inga fler extra avgifter/pålägg om man beställer ett skräddarsytt hemside paket. .. =)

(snacka om att kasta sten i glashus) ber om ursäkt för det..
Oläst 2009-04-02, 11:46 #8
Medlem

Medlem

Bra att du inte uppfattade det som ett påhopp. Med risk för att detta drar iväg något så upplevde jag en liknande grej precis.

Fick ett mail som innehåll:

Passa på och res till USA i vår till riktigt låga priser. fr 4434:-

Jag hade tänkt åka till vegas så det känns ju bra. Men när jag söker så kommer jag fram till 17.984:- som lägstapris på de datum som jag kan tänka mig. Då pratar vi lockpriser. Hur man ska få resan för 4434:- har jag inte lyckats klicka mig fram till.
dekaltrim.nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 10:56 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by dekaltrim.nu@Apr 2 2009, 11:46
Bra att du inte uppfattade det som ett påhopp. Med risk för att detta drar iväg något så upplevde jag en liknande grej precis.
Fick ett mail som innehåll:
Passa på och res till USA i vår till riktigt låga priser. fr 4434:-
Jag hade tänkt åka till vegas så det känns ju bra. Men när jag söker så kommer jag fram till 17.984:- som lägstapris på de datum som jag kan tänka mig. Då pratar vi lockpriser. Hur man ska få resan för 4434:- har jag inte lyckats klicka mig fram till.

Ja där snackar vi lockpriser, Men dom 4434 kr det är väl maten på flyget? haha
Oläst 2009-05-24, 17:32 #10
Visitkort.se Visitkort.se är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: May 2009
Visitkort.se Visitkort.se är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: May 2009
Hej
Thomas heter jag och är grundare och vd av Vi*sit*kort.se och Billi*gaku*vert.se

Jag tar mig en stund och registrerar mig på detta forum och besvara kritiken, även om inte är någon forum-människa själv.

Först och främst, även vi är ett litet företag med bara 15 anställda. Vi tar sån här kritik till oss och hoppas att Du på C4Media fått gehör hos oss för din kritik. Jag har fått information av min verksamhetschef att han haft kontakt med Dig och att du skall ha kompenserats för missförstånd som tydligen uppkommit.

Vår prissättning har sedan starten alltid vart enkel: Visitkort i färg 95 öre, Visitkort i svartvitt 50 öre. Startavgift för layout och moment inför tryck 349kr Alla priser exkl moms, frakt och fakturaavgift.

Att priser företag emellan presenteras exkl moms är vedertaget. Att man tar ut en fakturaavgift för att täcka admin av fakturan lika så. Kunders tryckklara original kräver ändå bearbetning av våra grafiker för att anpassas till våra trycksystem. Vi måste ha teckning för vårt arbete.

Men:

Jag håller med. När jag startade Visitkort för snart 9 år sedan var marknadens sådan att det var så här man presenterade priser. Det skall se så billigt ut som möjligt.

Vi har under hela 2009 jobbat med att uppdatera våra prislistor (ett omfattande arbete) och idag presenterar vi priset mer lättöverskådligt.

Att sätta pris på trycksaker är komplicerat då många olika moment kan ingå (layout, förberedelser, numrering, skärning, vikning, limning, tryck osv) En prislista som exponerar alla produkter med de olika momenten skulle bli både svårläst och oerhört lång. Vi har jobbat med att förtydliga och förenkla vår prissättning.

Visitkort.se startade med en anställd i Stockholm 2002 ca, och idag är vi 15 anställda och ligger i Strömsund - jämtland. Vi har idag över 7000 kunder över hela landet.

Ändå betyder en åsikt från en enskild kund mycket för oss.
Vi tar oss alltid tid och lyssnar.

Tack för Er tråd om vår prissättning. Vi tar den till oss och ett helt nytt sätt att presentera våra priser har nu ersatt det gamla.

Trevlig sommar!
Thomas Östensson
Vi*sit*kort.se
thomas@vi*sit*kort.se
Visitkort.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017