FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst går det att betala i förskott!
Det är ju dock bra om företaget har en bra historik! Postförskott är ju åt andra hållet kasst! Dvs när kunden inte löser ut sin beställning. Tråkigt hur som helst när det är bovar inblandade.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej,
Ser att det är en gammal tråd men vill trots allt gå in och svara. Till Zyanid: Ja, vi har haft ett par veckor i månadsskiftet mars-april då vi var ifrån kontoret och inte var så bra på svara i telefon. Vi försöker dock svara på mail så fort vi kan och det är sällan en kund får vänta mer än 36 timmar på svar. Ska man vara helt ärlig så är det givetvis så att behandling av returer inte är prio nr 1. Har vi en massa paket att skicka en viss dag så åker vi inte till Posten för att hämta ut ett ensamt paket och sedan gå igenom allt innehåll. En-två veckor för att få pengarna tillbaka bör dock vara en rimlig tid. Dessutom är det inte sant att vi säljer importerade och/eller renoverade datorer. Vi har ibland partier på nästan nya datorer men då står det i beskrivningen vad som gäller för just den datorn. Och ja, vi använder specialtillverkade dekaler på en del datorer som inte har ursprungligen svenska tangentbord. En lösning vi använt länge och som fungerar väldigt bra. Dekalerna håller en hög standard, är av plast, sitter fast ordentligt, har samma teckensnitt och slits inte ut (vanliga frågor). Som du skriver så tog vi ju dina bankuppgifter och det måste vara av en anledning. Vad som vore sjysst av dig är att faktiskt gå in här och uppdatera alla andra om huruvida du fått pengarna återbetallda eller inte. Nu har jag inget namn på dig så jag vet ej exakt vilket ärende det gäller. Vill du fortsätta diskussionen är du välkommen att göra det här eller via email. Till sioustis: Vadå skyddsfilm? Är det verkligen ett så stort misstag? Inte äkta Windows? Har du fått en licens med datorn är det tänkt att man ska utnyttja den, fylla i produktnyckeln när den efterfrågas och sedan slippa de problem du haft. Dessutom var det inget som helst bråk om returen. Du ringde, mailade och vi svarade att du kan skicka tillbaka datorn. Dock valde du att inte följa returpolicyn. Skickade datorn i orignalkartongen utan något som helst skydd för den. Du har fått bilder på hur posten lyckades misshandla produktkartongen. Till övriga spekulanter: Uppenbarligen vill man gärna spekulera om andra på forum och dylikt, om det nu är fysiska personer eller företag. Ta kontakt med oss direkt istället. Är man missnöjd så är man och då försöker vi lösa det. Det måste givetvis vara rimliga krav. Vi har funnits ett tag och har för avsikt att fortsätta vår verksamhet. De flesta förstår nog att det inte håller i längden att leverera dåliga prylar (även vi!). Vi skickar iväg några hundra datorer per månad och hur man än vrider och vänder på det så händer det ibland att något inte är som det ska vara. Som sagt, vi har inget intresse av dåliga affärer. Och det finns oftast en lösning på de flesta problemen så länge man har en bra attityd. Mvh Nikolaj Stråldal Mona Electronics AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|