Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Telexperten - Kunder lurade av ännu en nätbutik

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-29, 19:26 #11
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by glennj@Mar 27 2009, 18:35
Vad skulle E-butik ha för ansvar i detta?
Faktiskt ingen aning, men jag tycker att de borde ha kunnat göra något eftersom butikerna använde deras butikslösning( om det nu var så). Men det kanske man inte kan kräva av dem.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-29, 20:05 #12
gregers avatar
greger greger är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 8
greger greger är inte uppkopplad
Nykomling
gregers avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 8
Själva butikslösningen och leverantören har ju inte något åtagande att bevaka butiken finansiellt (UC-information) eller på annat sätt (direkta kundklagomål). Det är ju inte annorlunda än för dom som hyr ut lokaler eller säljer butiksinredningar och system till vanliga butiker.

Det finns däremot en annan typ av tredje part som kan ta på sig att bevaka ehandlaren/butiken för konsumentens räkning - och det är e-handels certifierarna.

Om man heter nåt med "experten" kan det kanske vara en god ide att certifiera sig.
greger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017