FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I min butik har jag en sida för inleverans, och där drar jag enkelt streckkoderna på produkterna, samt skriver anlänt antal av produkten i fältet bredvid. Jag drar läser alltså inte in varje produkt utan enbart en av varje och anger sedan antalet.
När alla varor är inskrivna, trycker jag enkelt på knappen inleverans så leveras allt in på en gång. Minimalt med tidsåtgång. Så trodde jag fler butiker fungerade, men det kanske bara är vår. Men elektroniska filer låter som en dröm. I min värld kommer det nog aldrig att hända tyvärr. Där är grossisterna lika datoriserade som man var på medeltiden ungefär... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har liknande problem med min OSCommer e-butik då Jag även säljer på Tra dera.
Har behov av någon scanner /plockdator så att Jag kan få lagret att räkna ned med automatik då Jag plockar varor till sådant som inte är köpta via e-butiken. Mina tanke är att skapa Egna streckkodsetiketter på plocklådorna o sedan räkna ner lagersaldot när man plockar varor till övrig försäljning. Det vore perfekt även för en sida för inleverans. Jag har haft en liknande tråd uppe förut men ingen av de Jag skickade mail till behagade svara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Magnusfaldt:
Låter som en hyffsat enkel procedur.. Ditt artikelnummer = skriv ut ettiketter med streckkod och sätt på hyllkanten. Om du inte redan har en lager-databas, så kan du ju fixa en på några minuter i OpenOffice / Access.. Via ett enkelt formulär kan du fylla på / dra bort.. Streckkoderna kan man skapa online: http://www.google.com/search?hl=en&client=...ine&btnG=Search Kostnad: 350 kr för streckkodsläsaren ![]() Tid: Några timmar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Banned
|
Streckkoder kan man skapa i word eller tom. i anteckningar.
Finns typsnitt o ladda ner for free.. tex. Code 39 (även kalla Code 3 of 9), UPC-A, EAN 13 osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan de lagra flera streckkoder i minnet?
Tanken är att sätta dem i en dockstation och då få lagret att räkna ner med automatik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
[EDIT]
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Klart man kan lagra en hel följesedel som streckkod, men det vanligaste är just att göra som har sagts här, man "blippar" in varje artikel man inlevererar i lagret och anger antal och sen submittar man hela inleveransen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I den streckkodsläsare jag har använt mig av gick det att välja termineringstecken. I mitt fall var det lämpligast med tab. Då kan man köra antingen onchange, eller tabba vidare till nästa fält, beroende på vilket formulär man använder.
Det finns många olika typer av streckkoder. Det gäller att streckkodsläsaren man köper har stöd för de streckkoder man behöver, men det har de nog oftast. Jag tror att det oftast är smidigare/snabbare med en läsare som läser av hela koden samtidigt istället för en penna. Penna skulle vara smidigt om den är trådlös (antingen med minne och docka eller trådlös överföring) och man kan ha den i fickan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|