Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Riksdelen - Envis försäljare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-17, 11:11 #11
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Idag ringde Lokaldelen hit. Jag var kort och tråkig direkt för jag trodde att det var Lokala Delen (kända bluffare) som ringde. Lokaldelen är visserligen inte någonting för oss heller.

Men han påstod som så många kända bluffare att vi skulle få billigare sponsrade länkar eftersom de samarbetade med Google - det är väl fortfarande lögn? Eller har Google förändrat något på den fronten nyligen?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-17, 19:45 #12
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by Tez@Mar 17 2009, 12:11
Idag ringde Lokaldelen hit. Jag var kort och tråkig direkt för jag trodde att det var Lokala Delen (kända bluffare) som ringde. Lokaldelen är visserligen inte någonting för oss heller.

Men han påstod som så många kända bluffare att vi skulle få billigare sponsrade länkar eftersom de samarbetade med Google - det är väl fortfarande lögn? Eller har Google förändrat något på den fronten nyligen?
Du har rätt i att Google inte har exklusiva partners i Sverige men vem som helst får använda deras system och Google kallar sådana som oss för återförsäljare men det är ingen som får provision av dem och de erbjuder konstant nya kunder att få pengar att testa för och vi "återförsäljare får inte erbjuda nya kunder det"

Så ni kan vara lugna för att det finns inga exklusiva partners till dem då Google inte vill det och med tanke på deras uppskattade syn på sina åf så tror jag att det är få som vill satsa på deras tjänster med då självaste affärsgrunden kan kännas otrygg.

Men det är supervanligt att katalogföretag exempelvis vill använda sig av deras starka varumärke och vill sälja paketerbjudanden till kunderna för att lättare få till en affär.
Finns flera trådar här på forumet om just detta förfarande och man kan med säkerhet säga att det lär ju aldrig vara en bra affär att få hjälp med adwords av ett konkurrerande sökmedia till adwords det säger ju sunda förnuftet.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017