FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Digital Media studenterna på Hyper Island släppte idag en microsite som ett intro till sin klassida som släpps om ca 6 dagar. På http://www.releaseusnow.com kan man följa 2 par studenter som är inlåste i 2 celler på skolan i Karlskrona, som är ett gammalt fängelse. De får olika uppdrag som de kan ge dem poäng om de klarar av dem. Det är uppdelat med 2 tjejer mot 2 killar, som uppgjort för en klassisk vendetta.
Det är livecam och de har för tillfället förtjänat datorer så man kan livechatta med dem och med de andra som tittar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har ingen aning om vad det här ska föreställa.
Men vad det än är så är det en lysande idé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.releaseusnow.com/
Har inte kollat något på sidan än men ville bara ha en klickbar länk (orka klippa och klistra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det mest tråkiga jag sett på länge, vad är det för nöje att titta på 2 personer inlåsta på 6 kvadratmeter? Skulle man sätta upp en sådan kamera på politikernas arbetsrum skulle det nog kunna vara bättre, att se hur lite dem faktiskt jobbar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tidsfördriv deluxe.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Till saken hör ju att Hyper Island är ett gammalt häkte, så cellerna de är inlåste i nu är i vanliga fall studenternas arbetsrum.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det som jag gillade med idén var den kreativa marknadsföringen, både av deras kommande sida och av Hyper Island som helhet. Att det är något luddigt är en sak, men om inte annat signalerar det att studenterna på Hyper Island lär sig ta andra vägar än vad många andra skulle ha gjort. Hur många skulle ha kommit på och, ännu viktigare, faktiskt genomfört en sådan här idé?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det påminner om alla påhitt som var under sena 90-talet då sånt här kom på löpande band. Någon låste in sig i sitt hus och skulle vara där i ett år utan att gå utanför dörren, beställde bara hem mat osv.
På senare tid kan man väl jämföra det med Justin.TV och liknande. I mina ögon känns det inte så nytt men det är säkert kul för de som gör det och de lär sig nog något av det och det ska de ha all cred för. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|