Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

100 spambloggar stängda

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-14, 20:07 #31
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Flitig postare

Citat:
Originally posted by htiawe@Mar 14 2009, 18:59
MrWize: Du har en sån enormt otrevlig attityd och försöker driva fram din åsikt med påhopp istället för diskussioner. Jag förstår att du verkar brinna för den här frågan men varför inte lägga all negativ energi på att försöka förmedla ditt budskap på ett intressant och tilltalande sätt?
Att starta en ny tråd är naturligtsvis för att det ska bli enklare att navigera i forumet, annars kan vi väl lika gärna ha en stor tråd där vi diskuterar allting.
Negativ energi? Är det inte lika negativ energi när ni alla står i rad och baktalar t ex Jajja? Då är det minsann ingen som opponerar sig om "negativitet", "otrevlig attityd" eller "påhopp". Vad är skillnaden nu? Jo, just ja. Vi snackar inte om Jajja, allena, jag försöker få in alla de andra företagen som sysslar med samma typ av tekniker.

Förklara gärna skillnaden, den skulle jag gärna vilja veta, för framtida inlägg ...

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-14, 20:14 #32
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by MrWize@Mar 14 2009, 14:07
Vi snackar inte om Jajja, allena, jag försöker få in alla de andra företagen som sysslar med samma typ av tekniker.

/Patrik Berggren
...och det har du gjort ungefär 100 gånger nu. Jag tror faktiskt att ALLA här inne har fattat galoppen.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-14, 21:29 #33
Flitig postare

Flitig postare

... och ändå ingen som har något att säga om fenomenet och vräka ur sig likadana formuleringar som görs mot Jajja ... beklagligt, måste jag säga.

/Patrik Berggren
Oläst 2009-03-14, 22:06 #34
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by MrWize@Mar 14 2009, 21:29
... och ändå ingen som har något att säga om fenomenet och vräka ur sig likadana formuleringar som görs mot Jajja ... beklagligt, måste jag säga.

/Patrik Berggren
Du får givetvis tycka vad du vill, men likaså får de andra. Det känns som du i ett flertal postar försöker påtvinga en diskusion kring ett ämne som inte hör hemma här. Tråden handlar om spambloggar, skapade av Jajja och borttagna av tjänstelverantören. Tråden handlar inte om hur många andra företag som sysslar med detta. Vanligtvis skulle jag inte bry mig om ett eller 2 inlägg gick off-topic men med ditt engagemang så ändrar hela tråden riktning.

Varför folk inte bryr sig är för att Jajja är den stora syndaren och ett av få ansikten för ful SEO. Du behöver inte dalta det - oavsett hur fel du än tycker det är.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-14, 22:29 #35
Flitig postare

Flitig postare

Det är väl just det, att det inte är "så få ansikten", som ni verkar tro ... Jajja är bara en i mängden.
Oläst 2009-03-14, 22:53 #36
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by MrWize@Mar 14 2009, 16:29
Det är väl just det, att det inte är "så få ansikten", som ni verkar tro ... Jajja är bara en i mängden.
Om du hade bemödat dig med att söka här i forumet, så hade du insett att flera andra seo-företag har "hängts ut" i många trådar.

Sök på "MediaAnalys" till exempel.

Varför skulle alla företag "hängas ut" i denna tråden?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-15, 11:22 #37
Flitig postare

Flitig postare

Jajja, Media Analys, Aldus ... men, Guava & de andra "som anses vara seriösa"? De håller ju på likadant. Se bara Westpeaks VD som vid sidan av har bloggdropper.se och där kan vi verkligen snacka om sblogs, värsta skitinnehållet i deras nätverk av sblogs, mycket värre än de som hittats den senaste tiden

Om alla kunde förstå att seo, vad man än tycker och tänker om det, behöver en bra off-page för att bli lyckad. Då krävs det att man skapar inlänkar, mot google riktlinjer, men inlänkar behövs. Säger någon något annat vilseleder den personen oss alla ... men det är så det borde vara i "en perfekt värld" och det är en utopi, tyvärr. Därför, krävs det att man testar olika saker och så länge de fungerar så kör man på med det, även om det råkar vara att skapa flera tusen bloggar på aftonbladet.se, blogg.se, wordpress.com, blogspot.com och alla andra gratistjänster som finns till förfogande

/Patrik Berggren
Oläst 2009-03-15, 11:24 #38
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by WebboT@Mar 14 2009, 23:53

Varför inte? Varför ta diskussionen, samma diskussion, flera gånger. Det enda som kommer bytas ut är själva företagsnamnet/personen/personerna som gjort seo arbetet.

Är det inte bättre att dra upp alla bolag direkt och granska och diskutera detta fenomen. Jag lovar. det blir inte många seo företag kvar som får "epitetet seriösa".

/Patrik Berggren
Oläst 2009-03-15, 17:51 #39
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT

Varför inte? Varför ta diskussionen, samma diskussion, flera gånger. Det enda som kommer bytas ut är själva företagsnamnet/personen/personerna som gjort seo arbetet.

Är det inte bättre att dra upp alla bolag direkt och granska och diskutera detta fenomen. Jag lovar. det blir inte många seo företag kvar som får "epitetet seriösa".

/Patrik Berggren
Mrwizeguy :lol:
Då kan du börja på en sådan granskning, vad skulle det tjäna något till? Majoriteten av kunder som köper seo tjänster hänger inte på wn eller seo-forum och läser inte nyheter och debattinlägg.
nej, shycsta kort ska man köra med. Men orka hetsa upp sig så pass som du gör.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-15, 18:21 #40
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
MrWize: Så vi ska ha en tråd om alla SEO-företag, en tråd om alla webbhotell, en tråd om alla affiliators osv?

Jisses.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017