Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

100 spambloggar stängda

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-13, 23:39 #21
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

MrWize,

Nu har du postat runt 60 gånger på 24 tim i två trådar här på WN och Lindqvist.com

Hur tycker du att det går och vart vill du komma?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-13, 23:49 #22
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Flitig postare

Det går ju inget vidare, men jag tar ändå bort fokus ifrån att det enbart är Jajja som sysslar med det.

Det är NI, medlemmarna här, som inte vågar ta diskussionen. Vad det beror på kan man (jag) bara spekulera om.

Communityn fungerar ju som så att dit "digniteterna" på forum/bloggosfären drar konversationen, följer "packet efter" och piskar på opinionen. Varför? Människan är så funtad att de vill följa "starka ledare", auktoriteter inom olika grupper. Internet fungerar likadant.

Tänk om alla kunde tänka själva och inse fakta, att alla seo-företag (stora som små) är lika goda kålsupare.

Kan jag bara få med mig ett par stycken, få dem att förstå att det inte bara är "ett företag" som sysslar med att skapa inlänkar på ett onaturligt sätt, så är "mitt jobb" avklarat.

Hittills har det tyvärr inte kommit några sådana verifikationer, att det finns seriösa seo-företag som INTE sysslar med att skaffa inlänkar till sina kunders siter ...

Vi får se vad som händer. Förhoppningsvis blir det en mer nyanserad bild om HUR det fungerar när man börjar köra lite seo i konkurensutsatta SERP:s. Utan inlänkar kommer man ingenstans, oavsett vad herrar som Nikke & Co. säger ...

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-13, 23:58 #23
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det här får mig att tänka på Don Quijote.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-14, 00:05 #24
Flitig postare

Flitig postare

Jag håller med, och jag blir säkerligen ihågkommen

Mission Completed

/Patrik Berggren
Oläst 2009-03-14, 00:16 #25
WebboTs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Citat:
Originally posted by MrWize@Mar 13 2009, 04:05
Seriöst eller inte? Vem avgör det? Du som utomstående eller kunderna som får resultat?

/Patrik Berggren
Citat från IDG

Torbjörn Lindström, chef för nya medier på Sundsvalls Tidning, berättar att de tidigare använt seo från Hermesius Publications. På bara några månader mer än fördubblades tidningens besökare, från 40 000 till 100 000 läsare per vecka.

Sedan kom straffet från Google. En blockering från sökmotorn gjorde att trafiken minskade rejält. Idag anlitar inte Sundsvalls Tidning något seo-företag.

– Ett förbannat ofog, säger Joakim Jardenberg.

Han säger att Google är duktigt på att genomskåda seo-företagens bluffar. Och straffet är stenhårt – fritt fall nedåt genom resultatlistan. I värsta fall blir kundens webbplats helt uteslutet från sökresultat.

Det jag menar är att det inte är seriöst att sälja en SEO-tjänst för tiotusentals kronor, som sen kan innebära katastrof i stället.

Tror du SEO företagen talar om att de länkarna de skapar på sina egna spam-blogg-nätverk i princip kan innebära en katastrof för kunden efter ett tag?
Det funkar säkert fint ett tag tills de fått betalt av kunden, men tar de ansvar för de negativa effekterna det kan ha i stället?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-14, 00:25 #26
Flitig postare

Flitig postare

Säg ett enda företag som INTE jobbar med att skapa inlänkar till sina kunders siter?

straffet, det vet vi alla vad det kan bli, men ... VILKA seo-företag köper inte, byter inte, skapar inte inlänkar till sina kunders siter. Nämn ett sådant företag och jag blir imponerad.

/Patrik Berggren
Oläst 2009-03-14, 00:27 #27
Flitig postare

Flitig postare

Känns lite som skrämselpropaganda, för jag har då INTE sett att google själva klarar av att "luska ut" metoderna seo-företagen använder OM inte google blir uppmärksammade av konkurrerande seo-företag ...

Det med Sundsvalls Tidning och Hermesius var ju inte unikt. Var ju många tidningar som sysslade med samma sak, genom samma leverantör ...

/Patrik Berggren
Oläst 2009-03-14, 02:01 #28
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by WebboT@Mar 14 2009, 00:16

Det jag menar är att det inte är seriöst att sälja en SEO-tjänst för tiotusentals kronor, som sen kan innebära katastrof i stället.

Verkligen inte, därför ska man lägga all fokus på att sälja resultatbaserad seo.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-14, 17:59 #29
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
MrWize: Du har en sån enormt otrevlig attityd och försöker driva fram din åsikt med påhopp istället för diskussioner. Jag förstår att du verkar brinna för den här frågan men varför inte lägga all negativ energi på att försöka förmedla ditt budskap på ett intressant och tilltalande sätt?

Att starta en ny tråd är naturligtsvis för att det ska bli enklare att navigera i forumet, annars kan vi väl lika gärna ha en stor tråd där vi diskuterar allting.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-14, 18:03 #30
EternalSunshines avatar
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
EternalSunshine EternalSunshine är inte uppkopplad
Medlem
EternalSunshines avatar

Reg.datum: Nov 2008
Mkt intressant tråd! Jag googlade Jajja just, damn! Att ett SEO företag av denna vikt inte ens kan kontrollera det som visas på första sidan, och mkt av det är negativt.
EternalSunshine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017