Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Payson för webshop - erfarenhet?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-18, 02:21 #21
greenio.se greenio.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Dansbandsdax.se
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusfaldt
Payson har fungerat hyfsat dock har Jag fått några enstaka problem de sista månaderna.
2st kunder har betalt via Payson men ordern har inte blivit reggad i e-butiken.
Ett fåtal kunder tror att affären är avslutad då de har betalt via Payson.
De missar att gå tebaks till e-butiken så att ordern genomförs i e-butiken.
Vi har oxå ett enormt problem med just det.
Jag fick till svars från Payson att de är tvugna och slutföra hela processen och inte enbart stänga fönstret när kvittosidan på Payson kommer.

Dock (enligt payson) så ska betalningen registeras men det kan ta upp till 2 timmar. Vi har flera personer som inet alls blir reggade men som tur är ser man det inne på payson som slutförd.
Använder ni valet att ha egen kvittosida så slipper ni väl det problemet. Det är ganska enkelt att svänga ihop en egen kvittosida och det blir tydligare för kunden också tycker jag.

Mitt enda gruff med Payson är att de inte skickar beloppet som är betalt med som en parameter till kvittosidan. Jag skulle gärna vilja validera att kunden har betalt rätt summa och inte manipulerat något på vägen.

Nu har vi ändå en manuell granskning innan vi slår på något konto i och för sig.
greenio.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 02:54 #22
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av greenio.se
Citat:
Originally posted by -Dansbandsdax.se@Jun 18 2009, 02:02
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusfaldt
Payson har fungerat hyfsat dock har Jag fått några enstaka problem de sista månaderna.
2st kunder har betalt via Payson men ordern har inte blivit reggad i e-butiken.
Ett fåtal kunder tror att affären är avslutad då de har betalt via Payson.
De missar att gå tebaks till e-butiken så att ordern genomförs i e-butiken.
Vi har oxå ett enormt problem med just det.
Jag fick till svars från Payson att de är tvugna och slutföra hela processen och inte enbart stänga fönstret när kvittosidan på Payson kommer.

Dock (enligt payson) så ska betalningen registeras men det kan ta upp till 2 timmar. Vi har flera personer som inet alls blir reggade men som tur är ser man det inne på payson som slutförd.

Använder ni valet att ha egen kvittosida så slipper ni väl det problemet. Det är ganska enkelt att svänga ihop en egen kvittosida och det blir tydligare för kunden också tycker jag.

Mitt enda gruff med Payson är att de inte skickar beloppet som är betalt med som en parameter till kvittosidan. Jag skulle gärna vilja validera att kunden har betalt rätt summa och inte manipulerat något på vägen.

Nu har vi ändå en manuell granskning innan vi slår på något konto i och för sig.
Vi kör med egen kvittosidan..
Vi har ändå det problemet.. Som sagt, det enda svaret jag fick var att kunden måste fullfölja allt och gör de inte det utan stänger när de kommer till "betalningen är klar" och inte vidare till butik så tar det upp till 2 timmar innan det registeras.. Men hos oss fungera vissa och andra inte. Allt började för 1-2 månader sedan så ngt har payson pillat med, annasr har allt fungerat perfekt!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 09:52 #23
Medlem

Medlem

Vad konstigt, det har vi inte sett än, när de väl skickar kunden till kvittosidan på vår server så är inte payson inblandat något mer.

Nu har vi inga jättevolymer direkt och vi har inte haft payson mer än en månad så är det något som händer ibland kanske vi märker det snart.
greenio.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 10:32 #24
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Originally posted by greenio.se@Jun 18 2009, 08:52
Vad konstigt, det har vi inte sett än, när de väl skickar kunden till kvittosidan på vår server så är inte payson inblandat något mer.
Tja, är det kö på betalningarna kan ju callbacken ske vid ett senare tillfälle, men det är inte optimalt...

Men tar det upp till 2 timmar hos Payson eller är det callbacken som är försenad?
Jag tror för den delen inte att systemet alltid är "up to date" då det är olika servrar som hanterar datan och som visar transaktionerna (hoppas jag iaf), men jag håller med att systemet kan uppdateras lite oftare isf.

Hoppas det inte innebär några problem hos oss iaf.

Tack för svaren.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-18, 17:09 #25
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by Dansbandsdax.se@Jun 18 2009, 02:54

Vi kör med egen kvittosidan..
Vi har ändå det problemet.. Som sagt, det enda svaret jag fick var att kunden måste fullfölja allt och gör de inte det utan stänger när de kommer till betalningen är klar och inte vidare till butik så tar det upp till 2 timmar innan det registeras.. Men hos oss fungera vissa och andra inte. Allt började för 1-2 månader sedan så ngt har payson pillat med, annasr har allt fungerat perfekt
Kommer man ens till "Betalningen är klar" när man kör med egen kvitto sida? Den egna sidan anropas ju två gånger också, en gång i bakgrunden hos payson och en gång när själva redirecten görs. Har inte haft några problem med detta.
PHREDATOR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-21, 00:31 #26
demesta demesta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
demesta demesta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
Har också problem med callbacken från Payson - jag kör med egen kvittosida och returvärdena jag får från Payson stämmer inte alltid, vilket strular till det. Jag ska börja logga exakt vad det är som händer i callbacken och hitta var det inte stämmer för Payson, så kanske man kan rapportera in det till dem.
demesta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017