FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mitt enda gruff med Payson är att de inte skickar beloppet som är betalt med som en parameter till kvittosidan. Jag skulle gärna vilja validera att kunden har betalt rätt summa och inte manipulerat något på vägen. Nu har vi ändå en manuell granskning innan vi slår på något konto i och för sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Vi har ändå det problemet.. Som sagt, det enda svaret jag fick var att kunden måste fullfölja allt och gör de inte det utan stänger när de kommer till "betalningen är klar" och inte vidare till butik så tar det upp till 2 timmar innan det registeras.. Men hos oss fungera vissa och andra inte. Allt började för 1-2 månader sedan så ngt har payson pillat med, annasr har allt fungerat perfekt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad konstigt, det har vi inte sett än, när de väl skickar kunden till kvittosidan på vår server så är inte payson inblandat något mer.
Nu har vi inga jättevolymer direkt och vi har inte haft payson mer än en månad så är det något som händer ibland kanske vi märker det snart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men tar det upp till 2 timmar hos Payson eller är det callbacken som är försenad? Jag tror för den delen inte att systemet alltid är "up to date" då det är olika servrar som hanterar datan och som visar transaktionerna (hoppas jag iaf), men jag håller med att systemet kan uppdateras lite oftare isf. Hoppas det inte innebär några problem hos oss iaf. Tack för svaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har också problem med callbacken från Payson - jag kör med egen kvittosida och returvärdena jag får från Payson stämmer inte alltid, vilket strular till det. Jag ska börja logga exakt vad det är som händer i callbacken och hitta var det inte stämmer för Payson, så kanske man kan rapportera in det till dem.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|