FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja nu kan du sätta dit sina nära och kära för fildelning av upphovsrättsskyddat material
![]() Bevismaskinen Ingen kommer undan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
gäsp!
Nåja... syftet kanske är gott...? kanske? (Om du nu läste det, att skapa debatt om vad som är bevismaterial.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
1. Den är gammal
2. Kräver nog lite mer för att bygga upp ett mål. 3. Det är för tidigt, du kan inte skapa bevis emot någon förrän lagen börjar gälla (1 april 2009) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den generatorn har funnits länge, på andra sajter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jaha bara jag som är dåligt uppdaterad då:P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2. Nope, i civilrättsliga mål är det fullt tillräkligt. I och med TPB-rättegången har man också öppnat för en typ av hybridmål (civilrättslig prövning med straffrättsliga inslag). 3. Det går bra att skapa bevis redan nu. IPRED ger bara upphovsrättsinnehavarna möjlighet att tvinga fram ett namn bakom ett ip-nummer. När det gör det så måste de gå via domstolen och domstolarna godtar redan idag skärmdumpar och loggfiler som bevis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
2. Så du påstår att jag kan ta en skärmdump, gå in till en domstol och begära ut namn & adress på abbonemangs innehavaren? Betvivlar det faktiskt. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
1. Ja den har varit ute länge men det arbetas som sagt med en ny version och den är i vilket fall högaktuell. Jag har aldrig förstått mig på folk som skriver "old" var och varenda tråd. 2. Nej. För att gå till domstol och begära ut namn och adress krävs skälig misstanke om brott. Det funkar inte idag eftersom beviskraven är större än så vid brottsmål. (Det är ju det IPRED ska ändra på) Men det funkar alldeles utmärkt för mig att gå till domstol och driva en civilrättslig process mot t.ex. dig för upphovsrättsbrott med en loggfil eller skärmdump på ett ipnummer och där jag hävdar att du bryter mot upphovsrätten när du laddar ner filen. Vid civilrättsliga mål är beviskraven extremt låga och du kan allt som oftast hamna i en situation när du måste bevisa din oskuld snarare än tvärt om. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|