Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Spam

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-09, 22:13 #1
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Från Mr Pell Gordon
Privat Tel: +447024069968
Mobilnummer: +447024042891
Jag är Mr Pell Gordon Från Harlsden, nordvästra London, här i England. Jag arbetar för NatWest Bank Corporation London. Jag skriver dig från mitt kontor som kommer att vara en enorm fördel för oss båda. I min avdelning, som är biträdande chef (Greater London Regional Office), jag upptäckte en övergiven summan av £ 15 Million Great British Pounds (Femton Million Great British Pounds) på ett konto som tillhör en av våra utländska kunder Late Mr Thompson Morrison en amerikansk medborgare som tyvärr miste livet i flygkrasch i Alaska Airlines Flight 261 som störtade den 31 januari 2000, även hans hustru och enda dotter.
Vid valet av kontaktar du är upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för transaktionen. samt sekretessen här. Nu är vår bank har väntat på någon av de anhöriga att komma upp för påståendet, men ingen har gjort det. Jag personligen har tappat målet att hitta släktingar i 2 år nu, jag söker ditt medgivande att presentera dig som närmast anhöriga / Kommer Stödmottagande till avlidna så att intäkterna från detta konto värderats till 15 miljoner pund kan utbetalas till dig.
Detta kommer att betalas ut eller delas i dessa procentsatser, 60% för mig och 40% till dig. Jag har fått alla nödvändiga juridiska dokument som kan användas för att backa upp detta påstående vi gör. Allt jag behöver är att fylla i ditt namn till handlingarna och legalisera det i domstol här för att visa dig som den rättmätiga förmånstagaren. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och pålitlighet för att vi ser denna transaktion igenom. Jag garanterar er att detta kommer att genomföras under ett legitimt system som skyddar dig mot eventuella brott mot lagen.
Ge mig följande: som vi har 7 dagar att köra igenom det. detta är mycket mycket brådskande TACK.
1. Fullständigt namn
2. Din Direkt Mobilnummer
3. Din kontaktadress.
Att ha gått igenom ett metodiskt söka, jag bestämde mig för att kontakta dig hoppas att ni kommer att finna detta förslag intressant. Var på din bekräftelse av detta meddelande och ange ditt intresse förse dig med mer information. Endeavor att meddela mig ert beslut så snart som möjligt.
Hälsningar,
Herr Pell Gordon
Privat Tel: +447024069968
Mobilnummer: +447024042891
Privata e-mai: [email protected]
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-18, 13:26 #2
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Mycket flitig postare

Bumpar denna tråden med ett roligt spam jag fick idag

Citat:
Mrs. Mary Moundo,
Avenue 15, rue 12
Lot 1225, Deus Plateau
Abidjan-Coted'ivoire
Dear Sir/Ma.

It's my pleasure to contact you for a business venture which I and my Son, we intend
to establish in your country, Though I have not met with you before, but I believe
one has to risk, confiding in someone to
succeed sometimes in life.

There is this huge amount of money Eight million U.S dollars ($8,000,000.00) which
my late Husband Mr. Johnson Moundo kept for us in a Security Storage House here in
Abidjan before he was assassinated by unknown persons. Now my son and I have decided
to invest this money in your country or anywhere safe enough outside Africa for
security purposes. So we want you to help us to transfer this fund into your account
there in your country for investment purposes on the followings below:

1). Telecommunication
2). International School
3). Five star hotel

If you can be of an assistance to us we will be pleased to offer to you 15% of the
total fund. I await your soonest response.
Extend my warmest regards to your entire family.

Thank you and God bless you.
Sincerely,
Mrs. Mary Moundo
Tror dom ärligt att man är helt dum i huvudet? :P
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-19, 07:44 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WeaZear Visa inlägg
Bumpar denna tråden med ett roligt spam jag fick idag

Tror dom ärligt att man är helt dum i huvudet? :P
Jag har fått mängder med liknande brev. Ibland är det från Elfenbenskusten, ibland från Sierra Leone osv... Tycker det är lite (eller mycket) elakt att kalla folk för dumma i huvudet dock för det finns faktiskt de som går på dessa brev. Det handlar väl kanske mer om bristande verklighetsuppfattning och / eller internetovana vilket mycket väl kan ha med sjukdomstillstånd att göra.

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-19 klockan 07:47
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-18, 14:10 #4
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Standard Hello dear

Detta fick jag för ett tag sedan:

Skickat: Lördagen den 20:e juni 2009 kl 01:00

Hello Dear,
Mitt namn är Miss Esther Dickson, jag fick dina kontaktuppgifter och jag är intresserad av att veta att du och vara vänlig med dig. Jag skulle uppskatta om vi bekanta dig så snart som möjligt, du kan nå mig genom min privata e-post nedan så att vi kan lära känna varandra bättre.

Min privata e-post: ([email protected])

Jag tror att vi kan starta härifrån eftersom det tar en att känna någon. Jag vill att du ska förstå att ras eller distans spelar ingen roll men kärleksfull och omtänksamt frågor mycket i livet. Jag ser fram emot att höra mer från dig soonest.

Högaktningsfullt
Miss Esther Dickson.
Kontakta mig direkt till min mail så att jag skickar mitt foto ok tack.
([email protected])
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-18, 21:40 #5
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Fick detta idag, förstår dock inte vad syftet är. Att sälja dessa ugnar som de får gratis? Känns i min värld som ett ganska dåligt sätt att scamma folk. Någon smart får gärna förklara.

Sen undrar jag varför jag inte kan se vilken adress det är skickat till, använder gmail med flera mailadresser kopplade till samma konto, men hennes adress står både som avsändare och mottagare. Råkar ut för det titt som tätt, även från en del nyhetsbrev.

Citat:
Hello,

My name is Elena, I have 32 years and I write you from Russian province. I work in library and I can use computer after my work when possible. I finded your address in internet and decided to write you this desperate letter.

I have daughter Angelina, she is 8 years, her father abandoned us and we live with my mother.

Due to financial crisis recently my mother lost job and our situation became very difficult.

The prices for gas and electricity is very high in our region and we cannot use it to heating our home anymore.

The winter is coming and weather becoming colder each day. We very afraid and we don't know what to do.

The only accessible way for us to heat our home is to use portable oven which work with burning wood. We have enough wood in our region and this oven will heat our home all winter for minimal charges.

Unfortunately, we cannot buy such oven in our city because it price equivalent of 191 Euro and very expensive for us.

If you have any old portable oven and in case you don't use it anymore, we will be very grateful to you if you can donate it to us and organize transport of this oven to our address (200km from Moscow). This ovens are different, usually they made from cast iron.

I will be waiting your answer.

Elena and my family.
Russia
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-19, 03:05 #6
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G Visa inlägg
Sen undrar jag varför jag inte kan se vilken adress det är skickat till, använder gmail med flera mailadresser kopplade till samma konto, men hennes adress står både som avsändare och mottagare. Råkar ut för det titt som tätt, även från en del nyhetsbrev.
Man brukar kunna se på headers till vilken adress ett mail är skickat:
Received: from ... by ... for <[email protected]> ...
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-19, 07:23 #7
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Vi som är kunder till Binero får inte heller spam längre, då dom sedan i somras använder världens grymmaste spamfilter från svenska Halon. Mot tidigare 30-40 per dag får jag nu 3-5 i månaden.
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-20, 19:17 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
Vi som är kunder till Binero får inte heller spam längre, då dom sedan i somras använder världens grymmaste spamfilter från svenska Halon. Mot tidigare 30-40 per dag får jag nu 3-5 i månaden.
Dorde kanske lägga över företagsmailen dit då
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-21, 08:36 #9
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag får också "bara" ett par spammail per månad men det krävs oftast ingen avancerad teknik för det. DNS Blacklist, RBL och Greylisting är det jag använder.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017