Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hotar med ARN, Konsumentverket osv.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-05, 20:53 #1
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Vad är det med svenskar och hot med ARN och Konsumentverket osv egentligen?

Vi får in e-post då och då när personer inte lyckas använda vissa tjänster för att de antingen är för korkade eller att det är ett temporärt fel. Dessa ärenden tar ca 5-minuter att ordna upp så är det bra.

Men alltid i första kontakt får man alltid otrevliga kommentarer om konsumentverket, ARN och liknande.

Känns så typiskt svenskt att hota med sånt det första man gör, istället för att fråga hur man skall göra eller varför det inte fungerar.

Har vi ingen vett och etikett i Sverige överhuvudtaget?

Någon som har samma tråkiga kunder?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 21:02 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Finns gott om sådana, be dom dra åt ... bara. Man vill ändå inte ha med sådana kunder att göra.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 21:08 #3
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
wojt: om kunderna misslyckas med att använda en tjänst kanske ni borde göra den mer användarvänlig?
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 21:30 #4
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by Mickee@Mar 5 2009, 22:08
wojt: om kunderna misslyckas med att använda en tjänst kanske ni borde göra den mer användarvänlig?
Jag önskar att det var problemet.

Den är väldigt användarvänlig, men är det 50+ bastare som inte är vana vid datorer som försöker använda den så hjälper det inte hur enkel den är.

Vissa kunder skriver att den är jätteenkel och andra tycker det är jättesvårt.

Antagligen får man skriva en manual och se om det hjälper.

Det är en liten minoritet som har dessa problem och väljer att skicka e-post dock. Men jag förvånas fortfarande över de personer som väljer att göra det alltid skall dra till med hot.

Och det är inte bara på en sajt utan även webbutiker. När Posten slarvar bort paket eller liknande så är det första man får höra är diverse hot.

Känns som konsumenter har blivit uppfostrade till att klaga så fort något inte går deras väg.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 21:32 #5
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Kan informera om att det är samma sak i norge, fast här hotar dom med "TV2 hjelper deg", dvs. norges motsvarighet på Sverker och Plus
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 22:02 #6
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
De som hotar med liknande kan oftast inte ett smack om lagen och har extremt sällan något på fötterna.

En sak som jag ofta stöter på är t.ex. att jag inte får filma/fotografera personer (t.ex. på gatan) för det måste man minsann ha tillstånd till. Hur många tror att det är sant? Väldigt många. Lika många har också tvärfel och de som klagat hos polisen har sett mycket snopna ut.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 22:14 #7
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
brukar alltid ringa upp kunder som har skrivit arga mail. Då är dom plötsligt jättetrevliga. Och ofta brukar det dyka upp en mail efter någon dag där det står "tack för hjälpen".

OT: westman: dock mycket dålig stil att ta kort på någon som inte vill vara med är min personliga åsikt
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 22:20 #8
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Citat:
Originally posted by Mickee@Mar 5 2009, 23:14
brukar alltid ringa upp kunder som har skrivit arga mail. Då är dom plötsligt jättetrevliga. Och ofta brukar det dyka upp en mail efter någon dag där det står tack för hjälpen.
OT: westman: dock mycket dålig stil att ta kort på någon som inte vill vara med är min personliga åsikt

Inte enligt lagen så länge man inte använder dessa bilder i reklam
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 22:35 #9
zOOge zOOge är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1
zOOge zOOge är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1
Folk verkar bara inte förstå att bakom en mailadress gömmer sig faktiskt en
riktig människa, precis som bakom en telefonlur eller disk.
Därav att de ALLTID är snälla om man ringer dem, men irriterande är det ändå.
Det enda som är viktigt är väl att man inser det själv och inte tar åt sig,
för man vill ju ändå inte ha missnöjda människor som skriver en massa dålig
publicitet i forum, bloggar och liknande.
Huvudsaken är att man själv bemöter helt korrekt, inte brusar upp o ber dem flyga
och fara, det kan man ju skrika hemma, men inte i mail.
It's all business and not personal.

// Fredrik
zOOge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 22:43 #10
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Originally posted by Wojt@Mar 5 2009, 21:30
Känns som konsumenter har blivit uppfostrade till att klaga så fort något inte går deras väg.
Menar du att företagare på t ex WN skiljer sig mot gruppen du kallar konsumenter i den aspekten?

Själv tycker jag klagomål är berättigade om man inte tycker sig få vad man beställt eller betalat för. Sen får man om man ska ha kundkontakt lära sig att hantera folk som har väldigt höga förväntningar. Folk vet inte alltid vad de köper eller vad man ska kunna förvänta sig av en tjänst, så är det väl oavsett bransch eller typ av kunder. De kan vara på dåligt humör för dagen och stöta på det tionde problemet på lika många minuter. Eller så kanske de har väldigt dålig erfarenhet med liknande tecken från tidigare tjänsteleverantörer.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017