FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det med svenskar och hot med ARN och Konsumentverket osv egentligen?
Vi får in e-post då och då när personer inte lyckas använda vissa tjänster för att de antingen är för korkade eller att det är ett temporärt fel. Dessa ärenden tar ca 5-minuter att ordna upp så är det bra. Men alltid i första kontakt får man alltid otrevliga kommentarer om konsumentverket, ARN och liknande. Känns så typiskt svenskt att hota med sånt det första man gör, istället för att fråga hur man skall göra eller varför det inte fungerar. Har vi ingen vett och etikett i Sverige överhuvudtaget? Någon som har samma tråkiga kunder? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns gott om sådana, be dom dra åt ... bara. Man vill ändå inte ha med sådana kunder att göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
wojt: om kunderna misslyckas med att använda en tjänst kanske ni borde göra den mer användarvänlig?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Den är väldigt användarvänlig, men är det 50+ bastare som inte är vana vid datorer som försöker använda den så hjälper det inte hur enkel den är. Vissa kunder skriver att den är jätteenkel och andra tycker det är jättesvårt. ![]() Antagligen får man skriva en manual och se om det hjälper. Det är en liten minoritet som har dessa problem och väljer att skicka e-post dock. Men jag förvånas fortfarande över de personer som väljer att göra det alltid skall dra till med hot. Och det är inte bara på en sajt utan även webbutiker. När Posten slarvar bort paket eller liknande så är det första man får höra är diverse hot. Känns som konsumenter har blivit uppfostrade till att klaga så fort något inte går deras väg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan informera om att det är samma sak i norge, fast här hotar dom med "TV2 hjelper deg", dvs. norges motsvarighet på Sverker och Plus
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De som hotar med liknande kan oftast inte ett smack om lagen och har extremt sällan något på fötterna.
En sak som jag ofta stöter på är t.ex. att jag inte får filma/fotografera personer (t.ex. på gatan) för det måste man minsann ha tillstånd till. Hur många tror att det är sant? Väldigt många. Lika många har också tvärfel och de som klagat hos polisen har sett mycket snopna ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
brukar alltid ringa upp kunder som har skrivit arga mail. Då är dom plötsligt jättetrevliga. Och ofta brukar det dyka upp en mail efter någon dag där det står "tack för hjälpen".
OT: westman: dock mycket dålig stil att ta kort på någon som inte vill vara med är min personliga åsikt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Folk verkar bara inte förstå att bakom en mailadress gömmer sig faktiskt en
riktig människa, precis som bakom en telefonlur eller disk. Därav att de ALLTID är snälla om man ringer dem, men irriterande är det ändå. Det enda som är viktigt är väl att man inser det själv och inte tar åt sig, för man vill ju ändå inte ha missnöjda människor som skriver en massa dålig publicitet i forum, bloggar och liknande. Huvudsaken är att man själv bemöter helt korrekt, inte brusar upp o ber dem flyga och fara, det kan man ju skrika hemma, men inte i mail. It's all business and not personal. // Fredrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Själv tycker jag klagomål är berättigade om man inte tycker sig få vad man beställt eller betalat för. Sen får man om man ska ha kundkontakt lära sig att hantera folk som har väldigt höga förväntningar. Folk vet inte alltid vad de köper eller vad man ska kunna förvänta sig av en tjänst, så är det väl oavsett bransch eller typ av kunder. De kan vara på dåligt humör för dagen och stöta på det tionde problemet på lika många minuter. Eller så kanske de har väldigt dålig erfarenhet med liknande tecken från tidigare tjänsteleverantörer.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|