FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Var köper man en frankeringsmaskin till hyfsat pris?
Gärna en bra begagnad maskin skulle räcka för våra behov. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tänk på att du måste byta ortskliché om du köper en begagnad maskin som använts på annan ort än din egen.
Jag har en maskin du kan få mot fraktkostnaden. Det är en PB400 något. Ful och gammal men jag tror den funkar, har inte använt den själv ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har du rätt i ortcliche kan bli en dyr historia på en gamal maskin.
Får nog tänka om där, det får bli en porto betalt stämpel ett tag till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja jag kör själv porto betalt, ser ingen anledning till att byta. Men som sagt om någon vill ha en maskin så får ni den mot fraktkostnaden eller en länk
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänkte bumpa tråden lite då jag har samma fråga.
Vi skickar väll en 5st vanliga brev per dag med frimärken, det jobbiga är ju att när frimärkena är slut så får vi ta oss till posten/hemköp och köpa nya. Känns lite väl omständigt och därför funderar vi på en frankeringsmaskin. Tycker ni att vi bör köpa en maskin eller hyra en lösning? Är det ens lönt för oss? Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Funderar på följande:
http://www.frama.se/SE-SE-Matrix-F2.frm 8900kr exkl moms vid köp. För att hyra 1 år blir det: Kostnader som tillkommer är då färgkasetter + etiketter. Det är dock standard för alla kan jag tänka mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Lancelot:
Bli kund hos posten och köp en porto betalt stämpel och ta allt på faktura. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Maskinen registrerar antal frankeringar och därför behöver man en av Postens godkända frankeringsmaskiner, Senast redigerad av Danielos den 2013-09-04 klockan 16:51 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|