FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Satt just och surfade på aftonbladet.se, då det helt plötsligt dyker upp en reklam från vodafone över hela skärmen! Enda sättet att bli av med den var att trycka ALT+F4,
Det här är ju sånt som förekommer i porrindustrin men nånstans tycker man ju gränsen borde gå! :angry: Vet att det tagits upp förut men var bara tvungen att skriva av mig! Undrar vad vodafone betalar för den där reklamen, och om de får ut nåt annat en arga kunder! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har sett liknande på flera sajter... Har även sett nån sk!t från Stadium. Man blir så less på sånt!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Sån låg på www.di.se i några dagar osså, för dom som vet hur den ser ut kmr man först till en sida man får klicka sig vidare från..
Över allting låg en flash med reklam för, det gick itne få bort flashen på nått sätt, inte klicka nånstans whatsoever, o den försvann inte heller. Men som tur var va den där bara några dagar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Det "värsta" är ju att det är som popups/backs, det funkar kanon bra i försäljning sett!
Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
VIP
|
Känns lite konstigt att webmasters klagar på sånt här. Själv är jag glad att det kommer alternativ till Pop ups som snart kan komma dö ut på grund av SP2 mm. Detta möjliggör ju en utveckling av webbsidor och tjänster på internet och mer pengar i fickan för oss webmasters. Utvecklingen måste gå framåt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Minns inte vilken kampanj det var men jag skulle vilja utlysa spöstraff på såna metoder. Ger det verkligen en så pass positivt effekt på försäljningen? Jag är själv alltid väldigt mån om att alla "kommersiella val" som mina besökare gör ska vara 100% frivilliga, dvs att reklamen på sidan inte ska tvingas på dem... är jag dum om jag tror att det lönar sig i längden? :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
"Utveckling måste gå framåt"
Jaja, det enda som går framåt är tiden. Om utveckling betyder en popup som scrollar med skärmen, lägger sig över innehållet och har en timer som gör att den måste försvinna av sig själv efter x antal sekunder så stannar jag gärna kvar i 2004. Jag förstår inte hur en annons som skapar irritation kan vara så lyckad som många påstår? Förutöver de faktorer som avgör om en kund stannar på sidan ex, "Sidan måste ladda klart inom x sekunder", "x antal sekunder att göra affär" etc så blir denna typ av annonsering ytterligare en parameter som avgör om kunden helt kommer att skita i sidan. Jag tror inte det är problem för återkommande besökare, men att smälla upp sån skit i ansiktet på en förstagångsbesökare kan få denne att försvinna. Jag vet med mig själv att jag tvärvänder när jag ser sånt. Gör det bättre för besökaren, inte sämre...sen kommer pengarna automatiskt (om man inte baserar hela sin inkomst på reklam och fö endast har skit att erbjuda på siten). Jag funderar vilka ekonomiska trångmål en site måste vara i om man riskerar att irritera så många potentiella kunder för lite pengar per månad? Kommer ihåg Aftonbladet (vad annars?) hade 2st pingisspelare på varsin sida om siten som spelade boll tvärsöver. Tror att det blev så att man lyckades klicka på annonsen ändå fastän man ville ha innehållet under, dvs annonsen innehåll så mycket genomskinlig yta så det gick knappt att avgöra vart man kunde klicka för att slippa skiten. Det är DÄR era klick ligger. (Phew, det där var skönt att spy lite galla..) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
VIP
|
Denna typ av annonser har väldigt hög försäljningsgrad. Pop ups har alltid sålt väldigt bra i jämförelse med banners. Folk ignorerar automatiskt vanliga bannerannonser utan att ens tänka på det, man lär sig ignorera det och därför behövs alternativ om en sida ska kunna överleva enbart på reklam.
Visst är det upp till besökaren om han vill komma tillbaka igen! Det verkar dock inte som om aftonbladet har några problem med den saken :P och i stort sett så tror jag besökare bryr sig mindre än de ger sken av. Folk tittar ju fortfarande på reklamtv och där är avbrotten något längre. På de flesta andra webmasterforum jag besökt diskuterar man de dåliga effekterna av att pop ups är på väg bort och vilka alternativ man kan ersätta dem med på sina sidor. Här spyr man galla över det utan att ens ha en aning om vilka pengar du kan tjäna på det.. det är det som förvånar mig mest. Reklam har väl alltid varit irriterande, men det måste det delvis vara för att fungera. Jag skapar i alla falla mina sidor i första hand för att tjäna pengar och i andra hand för besökarna. Ni kanske skapar webbsidor helt ideellt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
På min tv kommer det reklam och lägger sig över skärmen i 3 - 5 minuter minst varje halvtimme och där hjälper inte en ctrl+alt+delete på fjärrkontrollen, och klicka bort den går inte heller, kan nån hjälpa mej, det har varit så i 10 år nu?
Skämt och sidor, popup's och sånt här funkar fint och har man ett unikt copyrightskyddat innehåll på sidan så tror jag det är nåt besökaren lever med. Thomas
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmm, låter som om det är fel på din tv. Hör med din tv-handlare.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|