FAQ |
Kalender |
![]() |
#141 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Visst, priserna var orimliga för Playzone (inte för MediaMarkt kanske) men en majoritet av alla e-handelsföretag får ju ändå klassas som seriösa. Bra ändå att sajten ligger nere och hoppas verkligen att alla får tillbaka sina pengar och att de bakom detta straffas hårt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det var solklart redan från början att det var scam.
1. Bytt ägare 2. Sänker priserna under inköpspris ( Företaget går back på varje order / såld vara. ) 3. Gå ut med stor kampanj som kostar massor av pengar. Annonser i Aftonbladet är inte biligt. 4. Revison slutar. 5. Tar bara förskottsbetalning och kort. 6. Detta sker bara några månader efter Kameraexperten. Hade det vatit seriöst från början så hade föjande skett. 1. Bytt ägare. 2. Sänk priserna på varor som de har själva i lager men inte under inköps pris. 3. Kan gå ut med en kampanj men absolut inte så stor som denna. 4. Se till att det finns en revisor. 5. Ändra betalsätten till Kort, Faktura genom kreditor, ta bort förskottsbetalningen. 6. Informera kunderna om ägar byte mm Den som går på detta är så pengagirig och dum att han/hon bode skämas. Säger det bara igen BETALA ALDRIG I FÖRSKOTT inte änns till stora företag går de i KK så sitter du där. Sedan även lite kretik til MediaMarkt de borde fattat att något var fel och inte sålt sina varor med sin prisgaranti. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Hur skulle jag veta att revisorn slutat? ett plus var ju att det fanns en fysisk butik? sen att i annonsen i AB "...så länge lagret räcker..." det ända jag tänkte var "måste köpa innan det tar slut" sen att dom annonserade hela veckan kunde jag inte veta! fattade rätt snart ändå att man blivit lurad ![]() ![]() sen är inte komplett.se seriösa eller? eftersom dom har förskottsbetalning! Ja dom som spelar är pengagiriga och dumma tex poker, lotto, hästar m.m shit, fatta att bli blåsta! Nä, knappast. Springer man runt och är rädd och inte vågar förlora, så kommer man inte långt i livet! tror MM visste att något var fel ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Priserna nersänkta under långt under inköps pris. Inköps pris på ett ps3 ligger på ca 2700 - 2995 ex moms som billigast. Klart du inte kan veta att revison slutat om man inte kollar upp företaget ordentligt. Men alla dessa tecken tillsammans så bör det stå LURAD i pannan på dig. Och åter igen bara förskottsbetalning som alternativ är bara det misstänkt. Klart att Komplett är seriösa fast de har förskottsbetalning, men du kan även här blir lurad. Inte för att de har för avsikt att sno dina pengar och inte skicka dina varor utan de kan gå i KK. Datorbuiken var också seriösa och stora hur många tror du blev blåsta här Jag är en av dom som förlorade pengar på när de gick i KK. Detta kan hända alla företag hur stora dom än är. Så tänk mer än 2 gånger innan man förskottsbetala. MM gjorde det bra ändå när de använde sin prisgaranti. De får se förlusten på varje ps3 som reklam kostnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
MediaMarkt är vana att gå med förlust, så fort de öppnar en ny butik så dumpar de priserna under en lång tid för att skapa ett avtryck på marknaden.
Det är först när man lägger ihop alla ledtrådar som man kan börja utskönja en bluff. Men ett och ett så betyder det inget, vilket också gör det svårt att upptäcka eftersom ingen har tillgång till all information. Sen är det så att man ska vara varaktig när man beställer från ett nytt företag men man ska inte låta rädslan styra ens beslut när det gäller inarbetade butiker. Visst kan saker gå i konkurs men då kan man lika gärna åka till lagershopparna och hämta paketen själv eftersom Posten kanske läggs ner. Långtsökt, ja, men det känns onödigt att leva sitt liv i någon sorts påtvingad rädsla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Och att det var långt under inköp, hur FAN ska jag veta det! Och nej jag känner mig inte lurad, jag testade och förlorade 2000 (vilket jag kan få tillbaka) Men jag håller med dig att aldrig direktbetala! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är klar att som vanlig konsumet inte alltid kan se det på priset.
Men hade du kollat priset på den varan hos andra återförsäljare och sett att det var stor skillnad samt detta med förskottsbetalning så borde varningsklockan ringt. De som har betalat med kort får ju tillbaka sina pengar tack vare att banken går in och ta den smällen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ändrade mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
|
||||
Medlem
|
det var ju därför jag köpte
![]() ![]() ![]() banken tar smällen, ja det kan ju disskuteras, men visst. Många har lån och dom är bankerna rädda om! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|