FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag sa inget om att inlösenavtalet skall sägas upp. Jag sa att man borde göra en ny kontroll av nya bolaget och dess styrelse. Avtalet skall självklart vara aktivt under den tiden det tar att göra denna kontroll och finns inget att anmärka på så fortsätter man som inget hade hänt.
utan en kontroll kan ju uppenbarligen 2 personer med tveksam ekonomi ta över ett inlösenavtal som en gång införskaffats av en helt annan person/bolag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är konstigt att kreditupplysningarna inte började flagga när det gjordes en stor mängd kreditkollar egentligen.
Företag A frågar om kredit på 500.000 - svar ok Företag B frågar om kredit på 500.000 - svar ok - möjlig total kredit 1.000.000 Företag C frågar om kredit på 500.000 - svar ok - möjlig total kredit 1.500.000 osv |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Klart man kan ha synpunkter på att något borde gjorts tidigare. Varför inte ha en instans hos polisen t ex som direkt kollar upp företag när varningsklockorna börjar ringa? Hade väl inte tagit polisen i Kalmar mer än 10 minuter att få en uppfattning om ifall allting stod rätt till eller inte i Playzone:s butik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag satt precis och funderade på när webbsidan skulle försvinna
den var uppe tidigare idag, men nu är den nere samt detta http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/po...one(1193252).gm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Polisen har ännu inte kommit i kontakt med ägarna
Vet inte om någon länkat denna artikel i tråden, ber om ursäkt annars. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
|
||||
Medlem
|
Ska vi tippa att de sitter under ett parasoll någonstans med en paraplydrink i näven?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
||||
Medlem
|
Husrannsakan mot Playzone - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4579479.ab
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ægarna som står på pappret ær ju næstan garanterat endast målvakter och spring pojkar. Dom riktiga personerna som ligger bakom detta befinner sig sækert i tahiland och lever som kungar i dagslæget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
|||
Flitig postare
|
frågan är ju hur mycket pengar de lyckats få in på detta
Kameraexperten höll ju på i mer än 2 veckor innan någon reagerade och här har det ju handlat om betydligt lägre ordersummor. hur mycket de fått in borde ju vara relativt enkelt att kolla eftersom allt gått via kort/direktbetalning så finns ju samtliga transaktioner i bankens system. orderhistorik mm finns förhoppningsvis lagrat i databasen på webservern. Dock verkar det lite knepigt att den går ner samtidigt som husransakan.. jag kollade lite snabbt på http://ipkoll.se/natverkstjanster/whois och fick fram detta på domänen: inetnum: 85.224.2.0 - 85.224.2.127 netname: B2-BISP descr: B2 customers in dsl11.klm10.se country: SE en koll på iis.se ger att de har DNS:er ns1.mydyndns.org ns2.mydyndns.org jag tolkar det som att de hade servern stående i butiken? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|