FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en XHTML fil som är deklarerad som Strict och i denna fil har jag en extern javascript fil inlänkad enligt koden nedan:
Kod:
<script type="text/javascript" src="../js/openwin.js" /></script> "Line 9, Column 8: end tag for element "script" which is not open. </script>" Men sidan går bra att titta på. Av felmeddelandet så verkar det ju så att avslutnings taggen </script> skall tas bort och jag testar detta också. Koden ser ut så här nu(utan slut taggen </script>): Kod:
<script type="text/javascript" src="../js/openwin.js" /> Nu till nästa problem, nu syns ingen text alls i min fil. Inga av mina CSS boxar syns heller inte. Jag har också validerat min CSS kod så den stämmer också. Har också spenderat ett antal timmar på webben för att hitta ett svar på min lösning, men hittar inget som tillåter mig klara en validering och ha en fungerade sida med externt javascript. Finns det någon som kan hjälpa mig? MVH Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter som att du använder en webbläsare som inte har stöd för xhtml.
Edit: Förhastade mig. Enligt http://xhtml.com/en/xhtml/reference/script/ så ska man använda sluttagg till script, även att man kör xhtml |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Att dina boxar försvinner av korrekt XHTML till en js-tagg kan kanske betyda du har gjort fler liknande fel som du fixat med bara validatorbaserade gissningar. Det är svårt att gissa, men anledningen bottnar inte i att du fixar en helt felaktig <script>-tagg.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kod:
<script type="text/javascript" src="../js/openwin.js"></script> |
||
![]() |
![]() |