FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet någon hur man kan koppla en epost adress till en script som lägger in informationen i en databas.(+bifogade filer till separat mapp). Detta förstås på en windowsserver.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad menar du med "som lägger in informationen i en databas"? Hela mailet eller bara information om avsändare, mottagare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns säkert något sådant mailserver program kollat hos de stora smålevrantörerna (Merak, Postcast, mdaemon, argosoft mm)
det kanske har en sådan lösning åt dig. jag förstår hur du tänker då jag anväder mig av detta vilket funkar bra, Dock är denna egenutvecklad och försäljning av denna är inte aktuell den närmaste tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
hMailServer sparar avsändaradress, mottagare (+lite annan metadata) och en referens till filen som innehåller själva mailet i databasen. Men den sparar inte själva mailet i databasen. Version 3.4 kommer att ha stöd för att extracta attachments via COM API'et så därifrån kan man ju få in det i en databas. Men det kräver ju att man kan skriva några rader PHP-kod som körs när ett mail kommer in. (för att via com api'et extracta delarna ur mailet och spara dem där man vill ha dem). DBMail sparar däremot hela emailen i databasen, fast då måste du skriva en mime-decoder och parsa ut rubbet själv. Ganska bökigt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lägg upp ett pop3 konto..
bygg sedan ett asp/php script som ansluter till mailservern och kommunicerar med den.. eftersom man kan skicka headers etc så borde det vara fullt möjligt bara koll på webmal script.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() typ http://www.devmail.net/featurespop3.asp http://www.aspsimply.com/mail/aspnntp.asp |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|