Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Troligt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-21, 21:51 #11
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by allstars@Feb 20 2009, 14:29
EBproductions: Jobba på dina trådrubriker så det framgår vad tråden handlar om.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 11:39 #12
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
skoj att många säger att domäner är dyra/bra och när dom ser en dyr domän tror ingen att det är sant;-)
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 11:52 #13
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ZN
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Vilken skämtsida det där är. Folk kan ändra och greja hur de vill. Ändra utrop efter att bud början komma in, det låter som en riktigt seriös säljare. Budet på 616000 euro är naturligtvis ett påhitt eller?
Vad är ditt problem egentligen? Har du inget bättre för dig än att snacka skit? Trist attityd. Menar du att det borde varit ett tak på hur högt utropspris man ska få sätta? Lägg ner. Du har inte ens läst mitt svar ovan, har också förstått nu att du inte har en aning om hur tjänsten fungerar.
Oj, vaknade vi på fel sida igår, eller gillar vi bara inte att bli ifrågasatta ? Jag tycker det var ett relevant inlägg, speciellt kanske med tanke på det ställningstagande ni hade "senast" det handlade om Er, och dom åtgärder ni då tog gentemot otillbörligt nyttjande av er sida.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 14:53 #14
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Citat:
Originally posted by studiox@Feb 21 2009, 22:40
Jag tycker kommentaren är riktig. Hur skulle det se ut om du var på en auktion och skulle köpa en tavla för 1000 kr, och vinner auktionen. Då ändrar dom lägsta bud till 100.000 helt plötsligt, det är inte seriöst.

Men någon jag lärt mig av domännamn är att det är lika seriöst som att hells angels skulle komma in i riksdagen.
Det finns många sätt att framföra kritik/synpunkter. Att hävda att en hel tjänst är en skämtsida för att en enstaka kund väljer att sätta ett "orimligt" (vem som nu avgör det?) får en att undra vad dennes agenda är. Är blocket.se ett stort skämt då för att vissa önsketänkande personer försöker få miljoner för sina domännamn där?
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 14:58 #15
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 22 2009, 12:52
Oj, vaknade vi på fel sida igår, eller gillar vi bara inte att bli ifrågasatta ? Jag tycker det var ett relevant inlägg, speciellt kanske med tanke på det ställningstagande ni hade "senast" det handlade om Er, och dom åtgärder ni då tog gentemot otillbörligt nyttjande av er sida.
Saklig kritik bemöts med sakliga argument. Förstår inte hur du lyckas få dessa incidenter att ha med varandra att göra. Vad menar du är likheten? Vad jag förstått av dina tidigare inlägg så är din fantasi och förutfattade meningar något utöver det vanliga.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 15:19 #16
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Feb 22 2009, 12:52
Jag har förståelse för att ZN reagerar på att tråkkommentarer kommer över att enstaka användare sätter ett hos vissa för högt startbud - det ger en irrelevant kritik mot MD.

Jag kan tänka mig att liknande kommentarer skulle kommit om Thomas lagt ut tv.nu för 100 miljoner sek!?
Det är bara att inse att "sanningen" ligger i betraktarens ögon..

Vad som är godtagbart att sälja/köpa för är naturligtvis helt upp till innehavare/potentiell köpare och ingen annan. Däremot kan man väl ha sina egna åsikter om sannolikheten att sälja till ett extremt högt pris.

Sen vad gäller gummiankas kommentar - de tiotal kommentarer jag hört om den tråden (utanför wn) du syftar på är att den ganska tydligt delade upp medlemmars åsikter och syn på "affärsetik" i två läger. Märkligt nog kommenterades inte MD´s agerande som att det skulle varit tillbörligt på något sätt - faktiskt precis tvärtom, utan det var mest andra medlemmars "ytterligheter" som kommenterades..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 15:59 #17
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Jag tror ni missat hela poängen. Han ifrågasätter inte möjligheten att sätta höga startbud, utan möjligheten att ändra startbudet EFTER att bud lagts. DET är ett skämt.
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-22, 16:52 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Thor@Feb 22 2009, 16:59
Jag tror ni missat hela poängen. Han ifrågasätter inte möjligheten att sätta höga startbud, utan möjligheten att ändra startbudet EFTER att bud lagts. DET är ett skämt.
Ett skämt är väl att ta i men däremot så gynnar det definitivt inte tjänsten som sådan. En hel del potentiella köpare avstår säkerligen från att fortsätta lägga bud på sajten.
Oläst 2009-02-22, 16:54 #19
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ZN
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Saklig kritik bemöts med sakliga argument. Förstår inte hur du lyckas få dessa incidenter att ha med varandra att göra. Vad menar du är likheten? Vad jag förstått av dina tidigare inlägg så är din fantasi och förutfattade meningar något utöver det vanliga.
Likheten är att företrädare för siten gång på gång svarar på ett sätt som i och för sig må vara motiverat men likaså ger en otrevlig bild av personerna bakom sidan.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-23, 00:59 #20
EBproductions EBproductions är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: May 2008
EBproductions EBproductions är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: May 2008
Domännamnet är dock riktigt attraktivt.
EBproductions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017