FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har någon tips eller länkar till hur communities värderas idag? Inte fantasisummor som för några år sedan utan realistiskt värde per registrerad användare. Ingen fjortischatt utan internationella proffsanvändare inom ett intressant yrkesområde. Har det sålts något större nyligen?
Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Man får nog främst se till hur lång tid tog det att göra sidan?
hur mycket är lagt på säkerheten, är den fullbordad. Lite sådant tror jag man måste kolla på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är nog väldigt svårt att hitta någon som är villig att betala extra mycket för ett community bara för att det har tagit lång tid att göra sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ni pratar antagligen om olika saker här i tråden. TS vill nog ha en värdering för ett etablerat community med några år på nacken.
Detta är inte riktigt samma sak som att uppskatta pris för ett nybyggt / obyggt community |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är jag ingen som köper siter men om jag skulle göra det skulle jag först och främst se på dessa punkter.
1. Målgrupp 2. Konsument typ(er) 3. Möjlighet till utveckling av nya tjänster för mervärde alt. inkomst. 4. Vilka produkter/tjänster marknadsförs relevant för målgruppen och vad har de för webbreklam-budget ungefär. 5. Kortsiktig eller långisktig avkastning 6. Omsättning och kostnad att driva det. EDIT: Om möhligt, hör med mediabyråer, säljbolag och bra nätverk kort vad de är ute efter också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Går väl alltid att tänka i termer av företagsvärdering. Säg att du har ett företag som bara har detta community, hur skulle resultatet för företaget se ut med alla kostnader och intäkter runt om. Hur ser prognoserna ut för 6 månader, 1 år och 2 år?
Sen kan rätt köpare säkert hitta synergier och få ner kostnader. Kanske även öka attraktion genom att koppla samman med likvärdiga produkter. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|