FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har irriterat mig på att det kan ta runt 20 sekunder för idg .se att ladda förstasidan första gången. Med ladda menar jag tills att alla objekt som är synliga på min skärm är färdigladdade. (Kör 1600px vertikalt) Ytterligare 5-10 för att få med alla element.
Aftonbladet laddar hela sidan, alla element på 7 sekunder. Nu pratar vi om en webbläsare som precis startat och inga element är cachade. Browsern här är Safari. Jag tror det är något specifikt med safari och alla triljoner JS dom använder. Hur snabbt går det för er? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag laddar IDG med nystartad browser utan cache i Safari/Chrome på ~6 sekunder helt komplett. Upp mot dubbla i Firefox fast då är det också med många plugins aktiverade. Kör du möjligtvis någon betaversion? Har du testat annan browser? Har du svårt att ansluta mot någon av js-filernas servrar kanske?
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag säger som som Clarence, samma här med Safari och Firefox ~6.
Detta gäller både www.idg.se och www2.idg.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
IDG brukar svajja rejält för mig i laddtid, ibland är det snabbt som blixten och ibland får jag time out.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tog max 3 sek för mig med firefox när jag testade nyss.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Testa stäng av flash.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Datorn är en MacPro med 8G ram, 2 stycken DualCore Xeon proppar, 10k SATA diskar så det är ingen processor-issue. Kör BB 20Mbit. Men får samma problem på jobbet med min MacBook och 1 Gigabit fiber. Tror det är JS som stular, ska avaktivera dom. Edit: Utan JS gick det mycket snabbare (Runt 2-3 sekunder) men då har jag hunnit besöka IDG under samma session. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Deras publiceringssystem är inte världens snabbaste eller bästa vad jag hört. Får hoppas att de byter upp sig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|