FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Webdesigner brukar ha så tjusiga porfolio.
Men hur ska man framhäva sina kunskaper som programmerare/utvecklare? Ska man bara ha länkar dit man "vart med"? eller ska man ha demokonton? eller skärmdumpar på olika features man kodat? Hur har ni gjort/skulle gjort? Om det finns arbets/uppdragsgivare här, vad kollar ni efter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är lite i samma situation, har försökt att få upp en sida ett tag nu men har inget direkt content för ögat.
Blogga och demo system är väl typ det som ligger på bordet just nu men fan, jag har inte tid, speciellt inte med en blogg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När jag anställer pratar jag med personen ifråga och frågar om hur de skulle löst olika problem och vad de vet om olika tekniker. Jag skulle kunna tänka mig att begära arbetsprov också, men har hitintills inte gjort det. Och i så fall skulle jag nog hellre sitta bredvid och parprogrammera med den sökande. Jag skulle aldrig titta på gamla grejer (mer än att notera vilka projekt de jobbat i i deras CV) kanske främst för att en duktig utvecklare hela tiden utvecklas. Jag tycker till exempel att kod jag själv skrev för 6 månader sedan är inte längre representativ för hur jag skriver idag.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|