FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag ska nu snart lansera en dejtingcommunity. Jag har runt 100000 Kr att röra mig med. Hur bör jag göra för att göra en så effektiv marknadföring som möjligt. Jag har tänkt på att först och främst marknadsföra mig mot göteborg eller annan storstad för att sedan marknadsföra den mot fler stora städer och sedan rikstäckande. Jag har tänkt att använda mig av Affiliate-nätverk och även opt-in-mailadresser. Jag skulle väldigt gärna ha tips från er som har erfarenhet av att lansera stora projekt där det är väldigt avgörande att man får många medlemmar dom första dagarna. Gärna tips på sajter som har en mågrpp mellan 25-40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör upp med krogar på avenyn och anordna egna fester sponsrade av din sajt. På en sådan fest bjuder du på ett glas vin och delar ut lite lappar till alla. Sådant sprider sig snabbas och där är de flesta singlar dessutom
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
google: matthew inman om mingel2
läs om hans länkbeten osv ganska lärorikt hur han drog trafik och om hur hans datingcommunity blev så populär. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Bränn lite pengar på en PR-konsult för att få lite bra press och snackisar kring verksamheten.
Det lönar sig i längden. Dating gänget är lättrörliga och vill gärna prova något nytt (fast det är samma gamla ruggugglor och -uvar överallt) En ny sajt måste satsa på att synas och då kan det vara läge att satsa på CPM- och CPC-kampanjer i RÄTT media. Det gäller att dra dit tjejerna, grabbarna kommer av sig själva. Edit: Din sökning - matthew inman mingel2 - matchade inte något dokument |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
De större sajterna har redan vart ute och dejtat med andra sajter för deras målgrupp.
Att synas med CPC/CPM kan vara svårt då dina konkurrenterna redan hittat sina partners och har exklusivitet på de bra platserna. Bara en liten notis. Lite udda marknadsföringsätt är nog att föredra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan synas i min jämförelse av dejtingsajter ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Tack.
Hittade hur många-har-du-varit-med-testet och zombie-datingen förutom en massa datingtips. Kul grejer, med möjligheter till eposttipsande. Eftersom e-post är en mycket viktig marknadföringsfaktor så känns det helt rätt att gå vidare med en sån grej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Tack så mycket för alla svar!
Citat:
Det du nämde med att dejtingfolket är rörliga är intressant. Vad grundar du det på? hade varit intressant att få läsa om det är en artikel du läst. Citat:
Citat:
Citat:
Finns det någon som har erfarenhet av större lanseringar där dom kan ge lite tips på hur dom har gått tillväga?, finns det något recept? =) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Antar att du provraggat på svenska datingsidor och då kan du se att samma personer dyker opp både här och där. Antar att du också frågat deltagarna där var de hänger och varför. Jag har själv träffat min sambo på datingsite så det är inget att skämmas över.
Anledningen till att man byter är att när man reggar sig ny på en site så blir man "blondinen som just kom in ge nom dörren" alltså man får allas uppmärksamhet ett tag, och det är lite kul. Epost är en mycket viktig källa till besökare, så allt som slutar i att man skickar en epost till nån annan med en länk i är guld värt. En quiz/undersökning lockar folk att svara och ta del av svaren och skicka vidare, klockrent! läs även om vuxenpoäng: http://blogg.mjoelkbar.net/?p=365 Läs bloggen på http://mingle2.com/blog |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|