FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Bit dig i läppen Jonas ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag personligen tycker att Swedbanks internetbank funkar finfint, ibland kan det vara lite driftsstörningar, men samma sak gäller de flesta andra banker. SEB tycker jag ofta har underhåll på gång då man försöker logga in. Nu ska det poängteras att jag kan vara lite partisk, då jag jobbat på Swedbank ett tag
![]() Angående inloggningen tycker jag att Skandiabanken är överlägset bäst med sina SMS-koder (man måste först certifiera datorn man ska logga in på, vilket emellertid är en betydligt mer komplicerad process). Swedbanks och SEB:s dosor (som ser exakt lika dana ut förutom logga och färgen på "funktionsknappen", och till stor del fungerar på precis samma sätt) är sannolikt säkrare, men det tar ju betydligt längre tid att logga in med dem jämfört med en SMS-kod... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har SEB tycker inte det tar så lång tid att logga in med dosan.
Vet inte hur det fungerar med sms men hade helst hoppat de då jag har dålig täckning här hemma. Måste gå ut ur huset för att kunna ta emot sms ibland. Ganska störande Dock så såg det med certifikat riktigt bra ut ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det tar ju MAX 30 sec att logga in med dosan. :P Så lat kan du inte vara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Nejmen seriöst så hävdar jag fortfarande att SMS-koder är betydligt "trevligare" för kunden. Varje gång man registrerar exempelvis en betalning på Swedbank/SEB ska man ju plocka fram dosan, på Skandiabanken räcker det med att klicka "OK" i princip så är det klart. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|