FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hejsan
jag har ett vbulletin forum med ett antal tusen medlemmar. På den senaste tiden så har mängder med spambottar hittat dit och postar massor med spaminlägg. Förstår verkligen inte hur dom lyckas posta inlägg eftersom jag har en bildverifiering vid registrering samt emailbekräftelse, men det går dom tydligen förbi utan problem. Börjar bli tröttsamt att banna 3-4 spambots och radera 20-30 inlägg per dag. nu är min fråga, vad kan man göra åt detta? ![]() tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör så att du godkänner medlemmar manuellt så selekterar du bort skräp
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett forum med ca 30 ansökningar per dag och godkänner alla manuellt. Det tar ingen lång stund men du sparar mycket tid på att slippa rensa skiten sedan.
Jag är kanske lite hårdare än nödvändigt men alla medlemmar som inte fyller i regformuläret fullständigt raderas direkt och blir aldrig godkända. Har inte haft ett enda spam där på snart 2 år |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har använt Advanced Textual Confirmation i 2 år på ett phpbb-forum utan ett enda spaminlägg, men hade massor innan. Gäster får också posta numera. Fungerar också på vBullentin.
http://www.bbantispam.com/atc/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är forumet svenskt? Ställ en fråga på svenska med 10 svarsalternativ där ett av svaren är rätt. Jag fick bort alla falska registreringar på det sättet i ett vbulletinforum.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
räcker med 2-3 svar med, |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och detta kan du göra (om du har svensköversättning) via att gå vBulletin-inställningar > Hanterare för mänsklig verifiering > Bocka i, Verifiering med frågor & svar > Klicka sedan på "Lägg till ny fråga" Där kan du hitta på egna verifieringar och svar. Jag körde först med bildverifiering och fick då massa spambotar, men nu inte en enda. Så de fungerar bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||