Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Citat:
Originally posted by -Jan Eriksson@Feb 8 2009, 12:51
Om du har en router/ADSL-modem etc så skulle jag kolla dessa. Eventuellt uppdatera firmware till den.
|
Okej. Så det kan påverka enbart en dator?
|
Du skriver i ditt första inlägg att det fungerar kanon i vår andra lägenhet så jag tolkade det som om datorn fungerar bra men att felet kan ligga i DNSerna (som en del redan tipsar om) eller i nätverket.
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll
Det lustiga är att det enbart är så på min dator, och surfandet fungerar kanon med samma datorer men i vår andra lägenhet.
|
Ska man generalisera så borde inte felet ligga i nätverk men om ni har olika konfigurationer i datorerna tex en del med fast IP och en del använder DHCP etc så kan felet ligga där. Jag har haft en kund där en del datorer går bra men andra är tröga mot nätet. Där uppdaterade vi firmware och så gick det bättre. Min egna Linksys ADSL-modem fungerade utmärkt att surfa på men med FTP kom jag upp i några bit per sekund. Där skrev Linksys själva om problemmet på sin hemsida och efter uppdatering så gick det bättre.
Du kan också pröva att avinstaller nätverkskortet och installera om drivrutinerna eller se om det finns nya drivrutiner till nätverkskortet.
Antivirus och brandvägg kan också bråka (som tidigare nämns) där har jag för några år sen problem med F-Secure som bråkade. Installerade nyare version av F-Secure och problemmet var lös. Nu har du ju testat utan både brandvägg och AV så det kan man också stryka.