FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur många domäner kan jag ha pekade mot en sajt och fortfarande få bra resultat av respektive domän.
Säg att jag använder "Allfootballgoals.com" som huvuddomän till min fotbollssite och sedan typ 5-6 stycken andra domäner som pekar på undersidor som är relevanta till undersidorna. Får jag lika hög relevans för sökorden än om jag skulle ha enskilda siter för varje domän? Typ: Premierleaguevideos.com Laligavideos.com Serieavideos.com Osv. /Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ursäkta om jag var otydlig.
Det jag är ute efter är höga placeringar på sökord som matchar perfekt med mina undersidor, men kan jag bli bestraffad av google pga att jag har flera domäner pekade mot samma sajt även fast dom är pekade till olika undersidor och varje undersida innehåller relevant innehåll till domänen? Konkurrerar domänerna med varandra även fast dom är pekade till olika undersidor? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du når samma information på http://laligavideos.com/videos/movie.html som på http://www.allfootballgoals.com/goal1.html så kommer en av sajterna sannolikt stämplas för duplicate content, vilket försämrar resultatet. Risken är att en eller båda sajterna plockas bort helt från sökmotorerna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om man då har fler domäner för att inte missa trafiken för felstavning?
ex: kallakarar.com kallakarar.se kallkarar.se Det är många som gör så då kunden kan ju skriva fel och då hittar den inte din sida om du inte har felstavningar kopplade. Jag har själv några sådana via loopia och där väljer jag i kontrollpanelen istället för egen katalog, koppla till domän... Är det fel av loopia att göra så? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Om inte så får jag börja slipa på några "infosajter" som som får höga rankings var för sig och sen länka dom till huvudsitens undersidor, har inte råd att riskera att bli bannad från google. Tack för svaret |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Duplicate content är aldrig bra.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Davve, då bör du använda dig av vidarebefodring. Använd HTTP 301 ("sajten permanent flyttad") och vidarebefodra besökarens webbläsare till den rätta adressen. Så här gör du i PHP:
<?php header('HTTP/1.1 301 Moved permanently'); header('Location: http://www.example.com/'); ?> HTTP-kod 301 tolkar åtminstone Google (kanske även andra sökmotorer) som att de två sajterna numera är samma och rankning ska också föras över. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Konstigt att inte Google rensar bort (eller tar bort allt värde från) domäner med 301 redirect när de upptäcker och indexerar domänen den pekar till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaren
![]() |
||