FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
En hel del, faktiskt. Som sagt, så lämnar jag tråden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Säga vad man vill om henne men onekligen kan hon väcka känslor
Hur patetisk och omoralisk man än anser att hon är kan man inte förneka att hon drar läsare till sin blogg och tjänar pengar. Men en sak jag tycker är intressant och faktiskt även trösterikt är att det krävs arbete. Ja, hon har jobbat och varit uthållig både vad gäller bloggen och att exponera sitt varumärke. Själv skulle jag aldrig orkat - men så tjänar jag inte de pengarna heller eller "känd". Ett pris jag kan betala utan större problem |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Något som dock sägs alldeles för sällan är att sådana som hubbert är värre än de som är "ansiktet utåt" för jantelagen. För hubbert med flera är sådana som så fort tillfälle ges lägger kommentarer om just "Suck.. Den svenska Jantelagen slår till igen" eller "svenska avundsjukan" osv.
Börjar bli lite väl tjatigt att skylla allt agg på att någon är avundsjuk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
Kinnanders bästa deal - period.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om det nu inte är avundsjuka....vad är det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det kan bara inte vara så att man inte tycker att människan i fråga förtjänar det? Jag kan t ex tycka att det är fel att någon som säger att "folk som inte är rika inte borde få skaffa barn" tjänar så mycket pengar på så hemska uttalanden. Så blanda inte ihop avundsjuka med övriga åsikter och ståndpunkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Dessutom, om det är på grund av rikedom folk blir avundssjuka och börjar klaga och ifrågasätta affärsmetoder, borde inte killar som Mark Zuckerberg eller Sergey Brin (som Blondinbella är en piss i Nilen i jämförelse med) bli ständigt utsatta för dessa trakasserier? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man ska ta ner debatten till en lite mer nyanserad nivå så instämmer jag till fullo med Kluven. Det känns som att vissa av er här ser allting lite väl svart och vitt. Man måste fortfarande få kunna ha åsikter om en person, ett företag eller liknande om att man inte instämmer i deras idéer, tankesätt, produkter etc utan att direkt likställas med att man är avundsjuk.
Finns hur många människor, företag, organisationer som helst som jag inte har mycket till övers för - vilket inte ska likställas med att jag är avundsjuk på desamma. Samtidigt finns det gott om exempel på motsvarande som jag ser upp till som kanske inte lyckats såväl i rent ekonomiska bemärkelser. Konkreta exempel? Ja t.ex. anser jag att vår nuvarande försvarsminister är ganska nära att vara så opassande i sätt ämbete som möjligt. Det skall alltså inte likställas med att jag är avundsjuk på honom. Det vore att göra det väl enkelt för sig. Sen finns det givetvis de fallen där folk slänger ur sig både det ena och det andra just pga avundsjuka - men att utgå ifrån detta i varje fall känns lite väl banalt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|