FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Men visst man får anpassa sin egen shop med dom funktioner man vill ha vilket kräver en del kunskaper men redan standardversionen är ju potent. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kommer bli zen cart även om de tjatar om textalk. Bara fixa en codare till min design. Jag tycker mindre och mindre om textalk så där du antingen får ha en länk till deras sida (eller iframe) eller så får du peka om din domän till deras server. Helt sjukt ju. Jag vill ha shopen där vi har vår övriga sida. Lättare fixa SEO etc...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
zen cart är en upphottad oscommerce så det är ett bra val.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
oscommerce, gammalt och beprövat, stor användar community. Många contributions, kan vara en djungel för den oinvigde. Kodbasen är föråldrad och svår att nyttja fullt ut till en modern webshop, men det väger den upp med stabilitet..
Prestashop, snabb, liten bekväm shop. Svår att anpassa skinnet på utanför dess angivna mallar. Mall motorn är baserad på smarty. Snabb och stabil. Dåligt med tillägg än så länge. Magentocommerce, en enterprise plattform avsedd för stora företag som driver 10-20 webbshoppar parallellt på lika många domäner. Svår att skinna, dåligt utvecklad på den svenska marknaden. Virtuemart för joomla, känner man till joomla så förstår man snabbt att detta är ett dåligt alternativ för en växande webshop. Shop för wordpress, knappt värd att kallas en webbutik, men enkel och bra för en mindre butik med ett mindre produktutbud. Bra kommersiella alternativ fortf. byggda på en relativt öppen plattform är CS-Cart, Interspire Dåliga kommersiella alternativ är Cubecart ZenCart, oscMax, CRELoaded är varianter på oscommerce.... Hoppas detta gav dig en bättre överblick. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|