FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
God afton!
Till helgen blir det en kombinerad inflyttningsfest och födelsedagskalas hemma hos mig. Självklart behövs det då en lämplig bål. Vi kommer att bli runt 20 personer, och nu undrar jag om det finns någon där ute som vet ungefär vilken mängd bål man bör göra då? Recept på goda bålar mottages också varmt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Använd dig av vodka...
*Snabbt *Enkelt *Behövs inte så mycket =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Räkna med att en person dricker 5 dl = 10 liter.
Kanske har du några törstiga vänner? Dra till med 15 liter... Om du söker på "recept på bål" finns det många intressanta länkar. Något borde passa! Bål är väl främst en sommardryck... eller, i alla fall jag har såna referenser! :-) Men givetvis fungerar det på vintern! Det finns djupfrysta bär att investera i. Allt för stämningen! Lycka till med din fest! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hmmm, mjo, du har rätt, 5 dl per person borde räcka..... självklart på vodka
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
God morgon indigo!
Här nedan följer några mixar jag använt mig av tidigare; 1. Kallesprätt (blåbärsläskedryck) 1l + 45 cl vodka + 33cl 7up/sprite/redbull. Serveras kall. Mycket gott! 2. Schweppes red fusion + 45 cl vodka + frysta hallon. Serveras kall. Mycket gott! Servera gärna jordgubbar med gräddtopp, chocklad och vindruvor till detta...mhm... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
jelloshots gjorda på gelehallon är bättre, eller 50/50 på gelehallon/turkisk peppar (om man som jag gillar hallon/lakritsgodis)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu var det för all del bål som trådskaparen frågade om.
Även om jag är benägen att hålla med om att Turkisk peppar-godis + vodka är väääldigt gott!! :-) Själv blandar jag gärna lite vatten i blandningen, så det inte blir så starkt. Runt 35% blir smakupplevelsen större. Eller menar du att han skulle blanda upp 15 liter Turkisk peppar!? Ja, den bålen skulle nog sticka ut...!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gin och vitt vin är förbannat gott (Med sockerdricka). Sedan slänger man i lite olika frukter så att det ser bra ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu tror jag att jag blev missförståd....
En bålskål med ren vodka.... simpel as that... sen så han man ha lite frukt vid sidan. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det du ska bjuda på är naturligtvis Vargtass (Norrländsk nationaldryck) :P
1 Dunk skogsblomma av bättre kvallite (min 75%:ig) som du smacksätter med lingondricka. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|