FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det bästa är så klart att låta texten visas som Gustav är inne på men ibland vill eller kan man inte göra det valet. Att gömma såpass viktig information som en huvudrubrik mha display none är hur som helst aldrig nåt som är bra - absolut positionering textindrag är mycket bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar och tips! "Tillåtet" eller ej, vi kan nog sammanfatta att det verkar vara en gråzon, och jag kommer nog inte att köra någon display: none för tillfället. Kan tillägga att jag använt mig av den tekniken på minst tre av mina sajter tidigare, men då besökarantalen ändå är väldigt små så är det svårt att veta om jag blivit straffad eller ej. Nu jobbar jag dock på en sajt till ett större företag, där det skulle bli ganska krisartat om sökmotorerna skulle börja straffa sajten. Inte värt att ta den risken tror jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Konstaterat att margin-left:-9999px eller display: none inte är bra alternativ.
Men... Varför inte lägga bilden i H1-taggarna och sätta [img]...[/img]? (Under förutsättning att designen är viktig.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det skiljer bara i hur aggressiv man är i sitt länkbyggande och att snacka whitehat, greyhat och blackhat gör ingen nytta. Något jag mer och mer tror är "myntat" av "seo-gurus" för att de blivit "frånåkta" i SERP:en, inte lyckats bygga sina egna inlänkar i samma takt som konkurrenterna ... Men, det man gör när man gömmer text från användaren men inte för googlebot är vad man kallar cloaking och kan göra så man får sin site de-indexerad i sökmotorerna. MEN! jag vågar nästan påstå att om man "gömmer h1-taggen" för att istället visa en bild med samma innebörd, tror jag inte ställs i likhet med "cloaking" (text i samma färg som bakgrunden t ex). /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ovan är ett bra alternativ. Det du förlorar on-page får du ta igen off-page ...
![]() /Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Weavers förslag ( http://www.mikeindustries.com/blog/sifr/ ) är bra, så länge man inte använder det på för många ställen per sida då det är ganska tungt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|