FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Allmänt:
Krymp.nu ger användaren möjlighet att förkorta långa länkar för ett enkelt förmedla dem via telefon och messenger. Man kan krympa länkar genom webbgränssnittet på siten, eller genom ALK:en. ALK är en applikation som ger användaren möjlighet till att krympa länkar bara genom att kopiera dem. System: Både siten och ALK applikationen är utvecklade i asp.net/c#. Koden är dokumenterad. All data lagras i en MSSQL Databas. Det finns ett enkelt administrationsgränssnitt där man kan godkänna/underkänna länkar. Trafik: Idag är trafiken försumbar. Ca 1-2 krympningar per dag. Det behövs ny energi för att blåsa liv i siten. Övrigt: Siten säljs med komplett överttagande, men finns intresse kan jag fortsätta hosta siten ev. även fortsätta ansvara för utvecklingen. Säljs via företag. Pris: Bud via PM (Min första post/försäljning så har jag missat något är det bara till att fråga.) //Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Startpris samt f-skatt eller ej?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
F-skatt finns. Alla bud beaktas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
100:-
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kanske är helt korkad men vad ska man ha denna tjänst till? Var inne på sidan och jag förstod fortfarande inte. :blink:
Kanske är lite för tidigt på morgonen men om du orkar skulle jag vilja veta lite mer. Mvh Johnny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Golfer, som alla andra kortalänk-sidor så har man dem till att förkorta långa länkar.
Säg att polaren skall åka från Göteborg till Stockholm och har en fin vägbeskrivning från Hitta.se: http://www.hitta.se/Route.aspx?#6404723;12...olm;;Stockholm; Inte så att man orkar knappa in den länken i ett sms till polaren som skall köra. Ny länken blir: http://krymp.nu/bcs Från 115 tecken till 19.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för förklaringen. Nu börjar det ljusna :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ett tips är att inte låta länkarna vara aktiva för länge då det finns riska att det missbrukas av spammare som mailar ut den korta länken som är "snyggare".
Har själv råkat ut för det på min redirect.name sida |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
ursäkta för offtopic, men att investera i en ny design skulle nog inte vara så tokigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|