FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej jag jobbar just nu med att skapa raporter från BCM i php.
Jag har ett problem att välja ut datum. I tabellen så är CreatedOn i Date. Den ger ut svaret "Apr 22 2008 1:56PM" Jag vill ha ut det i svenskt YYYY-MM-DD. Koden för att skapa min raport ser ut på följande sätt. Kod:
<?php $result = mssql_query('SELECT * FROM ActivitiesTable WHERE ActivityType = 15 or ActivityType = 14 and CreatedOn > "'.$start.'" AND CreatedOn < "'.$stop.'" ORDER BY CreatedBy, ActivityType'); $temp = ''; $x = -1; while($row = mssql_fetch_array($result)){ if(user(strtolower($row['CreatedBy'])) != 'XXX'){ if($temp <> strtolower($row['CreatedBy'])){ $x++; $temp = strtolower($row['CreatedBy']); $data[$x] = new points; $data[$x]->vem = user(strtolower($row['CreatedBy'])); $data[$x]->summa = stalar($row['CreatedBy'],$start,$stop); $data[$x]->total = $data[$x]->total + $data[$x]->summa; } if(stristr(strtolower($row['Subject']), 'kontakt') !== FALSE) { $data[$x]->kontakt = $data[$x]->kontakt + 1; $data[$x]->total = $data[$x]->total + 1; } if(stristr(strtolower($row['Subject']), 'avklarat') !== FALSE) { $data[$x]->avklarat++; $data[$x]->total = $data[$x]->total + 1; } if(stristr(strtolower($row['Subject']), 'inlagd') !== FALSE) { $data[$x]->inlagd = $data[$x]->inlagd + 0.2; $data[$x]->total = $data[$x]->total + 0.2; } if(stristr(strtolower($row['Subject']), 'offert') !== FALSE) { $data[$x]->offert = $data[$x]->offert + 0.2; $data[$x]->total = $data[$x]->total + 0.2; } } } // Clean up mssql_free_result($result); mssql_close($link); ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Löste det igenom.
$result = mssql_query('SELECT * FROM ActivitiesTable WHERE (ActivityType = 15 or ActivityType = 14) and (CreatedOn > "'.$start.'" AND CreatedOn < "'.$stop.'") ORDER BY CreatedBy, ActivityType'); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nepp, det styr inga datumformat, läs ursprungsfrågan igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man använder parenteserna bl.a. vid AND och OR om man vill para ihop vissa checkar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|