FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjipp!
Jag hade tänkt att köpa lite trafik från qualitytraf ficsupply com (som tydligen använder contextual ads för att få ihop trafiken) för att kolla hur besökare hanterar sidan samt hur de reagerar på ändringar på olika designelement (annonsplacering, färger, helt ny design m.m.) Så därför har jag tre frågor som jag hoppas att ni vill hjälpa mig med. 1. Har någon erfarenhet utav "qts"? Deras trafik borde ju vara lite bättre än vanlig skräptrafik man kan köpa för runt 1,5 dollar per tusen besökare. 2. Räcker det med att använda en unik landningssida för att kunna följa dessa/allt utom dessa i analytics? 3. Hur ser isf. en sån landningssida ut? En exakt kopia på index där alla länkar pekar mot sina ordinarie platser eller en tom sida med en jsredirect samt analytics spårningskod? Hoppas att någon har några tankar om detta. Må väl Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.google.com/support/googleanalyt...578&ctx=sibling
Länken ovan används för Analytics och jag tror att kampanjen trackas automatiskt så en specifik landningssida skall inte behövas, utan lägg bara till querystringen till den sidan du vill länka "annonsen" till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
allstars: Tack för tipset. Detta borde räcka för att ta reda på hur besökarba beter sig. Återkommer med en liten utvärdering av qts samt deras trafik.
Ifall någon annan är nyfiken på hur det fungerar, så om jag har förstått det rätt så blir inlänken t.ex.: exempel.com/index.php?utm_source=qualitytrafficsupply&utm_medi um=cpm&utm_campaign=ads Detta ger en post i Analytics > trafikkällor > "sökmotorer" samt i "alla trafikkällor", med namnet qualitytrafficsupply under "sökmotorer", samt qualitytrafficsupply / cpm under alla "trafikkällor". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bra sammanfattning!
|
||