FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
hej affiliate kunniga
vill då samla ihop ett eget nätverk av sajter som säljer en produkt åt mig har fått ett affiliate system och ska börja leta passande hemsidor med rätt målgrupp, (vet om att det finns affiliate nätverk) min fråga är då riktigt basic när man hittat en sida, hur brukar första kontakten gå till hur ska infon man skickar över till sajt ägaren se ut ? osv vill inte rada upp fler frågor eftersom jag inte har bra koll, behöver en kort basic lista på tips vad jag bör göra och tänka på när jag knyter till mig sajter från någon som har god erfarenhet i vad som är bra och inte bra i dessa sammanhang. tack![B][B] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Frankw,
Några snabba tips som kanske kan vara en hjälp på vägen: 1. Var personlig. Ta reda på vad affiliaten heter och ring helst! 2. Om du ändå mailar, se till att inte skicka ut ett massmail utan bemöda dig åtminstone att skriva sajtägarens namn och sajt. 3. Var flexibel med ersättningsnivån och annonsmaterial. Erbjud de riktigt duktiga affiliates en högre ersättningsnivå. 4. Var öppen med dina nyckeltal. Tala om vad du har för normal CTR på dina annonser och vilken CR du har på sajten så att en affiliate enkelt kan räkna ut vad de skulle kunna tjäna genom ditt program. 5. Var ärlig! Ljug aldrig om dina siffror eller om du skulle göra fel alt. om trackingen skulle gå ner etc. Alla har tekniska problem eller fel förr eller senare. Tala istället direkt om vad som gick fel och hur du planerar att rätta till problemet och om du e.v kommer att kompensera affiliates för förlorad ersättning. /Daveman |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ring helst? Jag HATAR när folk ringer och stör mig. Skicka ett mail eller kontakta mig inte alls.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med Axelsson, hinner inte heller hålla på med telefonsamtal, utan email är iaf för mig att föredra utan tvekan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Visst finns det många som föredrar mail. Däremot bygger du som företag inte en långsiktig relation till dina affiliates genom ett e-mail. Då är det bättre med personlig kontakt, allra helst ett fysiskt möte. Det bör man göra åtminstone med sina toppaffiliates eller de man tror är potentiella toppaffiliates.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|