FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Vad tror ni om denna? Jag har (som ni märker) bara börjat... www.shot-bar.com 1. URL:n känns ok, även om upptagna Shotbar.com förstås skulle vara ännu vassare? 2. Jag har medvetet gjort en lite "galen" design. Är det fööör grötigt? 3. Känns "loggan" ok? Jag ville fixa en stilren en utan en massa krusiduller. Ja allt som är konstruktivt blir jag mycket tacksam för!
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker att du har lyckats med en "trendig" design som passar målgruppen för mitt intryck av sidan var att den var anpassad för partyfolk upp till 30. Skulle dock vara kul att se hur resten av sidan blir utformad innan man kan ge ett helhetsintryck men måste säga att jag tycker att det var en bra ingångssida sålänge man vet vad som finns sidan annars är jag rädd att man får leta för länge för att förstå vad sidan handlar om och tappar intresset. Men går man in på en sida likt denna så vet man säkert vad man är ute efter så ser inga problem med det. Tycker även att loggan var stilren och snygg. En fråga bara, är shotbar en speciell bar eller ställe samlat med olika shots och partyställen? Intrycket jag fick av sidan var att det var en bar, rätt eller fel men är det inte det så tycker jag att du borde försöka framhäva budskapet lite bättre med sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej FunTrix,
Stort tack för ett bra svar! Det rör sig om en enstaka bar (i varje fall i nuläget) Sidan kommer att ha maximalt 8-10 undersidor, med ganska lite info på var och en. Kartan blir viktigast och i framtiden kanske fotogalleriet och videopresentationen. Baren är ju attraktionen, inte själva hemsidan, så den är mest ämnad som en liten introduktion och vägbeskrivning. Jag är rädd att den blev lite väl rörig, men jag tror att målgruppen suttit en del på nätet innan så de fixar förhoppningsvis en lite mystisk navigation. Ganska få över 60 lär dyka upp, även om jag nu kanske bara är fördomsfull. ;-)
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser lite "barigt" ut så det har du verkligen lyckats med. Funderade på rutorna bara, ögonen åker liksom åt olika håll, svårt att vet vad man ska titta på. Om du har något foto på festande folk därifrån hade det sett bra ut som bakgrundsbild, riktigt mörk bakgrundsbild och sedan det orangea ovanpå. Nu ser det lite för orange ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle rek mer "whitespace" och jag stör mig på de färgglada linjerna uppe/nere.. ser ut som en felinställd tv ungefär - det stjäl uppmärksamhet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är inte designer, så.. kommenterar inte layouten i sig så mycket (dock gillar jag den :). Men, jag gillar inte "Click here"-grejen.. Även om du behåller den texten så borde hela "rutan" vara klickbar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Snygg sida, fick mig nästan en epileptisk chock av det orange'a på min Cinema HD Skärm när jag inte var beredd på det här i nattemörkret!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Riktigt snygg design! Jag gillar till skillnad mog taz76 de färgglada linjerna i över- och underkant. Jag tycker däremot precis som BombardierStudio att hela rutorna ska vara klickbara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag tycker det är lite svårt att hitta var jag ska fästa blicken när jag först får upp sidan,
(tänk på den optiska mittpunkten) I rutorna är det den vita eller den röda texten du vill att man ska läsa först? Jag fäster blicken vid den vita texten först men det känns som det röda är Rubriken som man då kanske borde läsa först? mina högst personliga åsikter och ps jag är ingen designer ![]() mvh micke |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|