FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
IE7 klarar ju att visa png med 256 nivåer av genomskinlighet (24bitars bild + 8bitar alphakanal = 32bitar).
Det fungerar ju jättebra för andra siter när jag surfar runt, men när jag själv har tillverkat en png24 i Photoshop och ska visa upp den i en flytande div så får jag ingen genomskinlighet alls. Min fråga är egentligen: finns det några omständigheter i IE7 (dvs i htmlkoden) som gör att semitransparenta png inte fungerar? Har testat att lägga bilden separat i ett divlager, som bakgrund i tabellcell, etc |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder PNG-24 som jag gjort själv i PS med 80% opacity och de fungerar överallt med IE7. Jag använder dem dels som ikoner och dels som bakgrund.
IE6 är en annan historia.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jo jag känner väl till det där med IE6. Men problemet jag har är att det inte fungerar för mig i IE7, medans andra siter därute ser ut att fungera klockrent.
Jag förlitar mig på att jag har gjort rätt i PS då det är min starka sida (har suttit med PS sedan version 2.4); bilderna jag har gjort ÄR korrekta, sparade med transparans som PNG24. Det transparenta områdena ser man givetvis som de klassiska shackrutorna i PS, så inga förslag på att felet ligger där tack. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Har aldrig upplevt problem med IE7 och PNG-24. Men på följande länk finns mer information: http://devthought.com/ie7-still-creating-p...for-developers/
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|