FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan man begränsa processorkraften som Firefox får tillgång till? Varje gång Ipeers annons (den med en måne) visas här på WN så tar det tvärstop. Den äter upp 100 % av min CPU och datorn blir seg som sirap. I värsta fall så tar det mig några minuter innan datorn tillåter mig att ens stänga ner webbläsaren.
Jag har inte haft det problemet tidigare. Finns det någonting man kan göra åt det? Jag vill inte använda någon adblocker, eftersom jag inte vill censurera Internet för mig själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Är det bara Ipeer eller alla flash annonser du ser?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Flashblocker använder jag. Då fylls Flashanimationens utrymme upp av en tom ruta med en play-knapp i så om du trycker på rutan spelas animationen. En oerhört bra plugin, fast den kanske räknas som adblocker?
Annars kan du köra AdBlock Plus, ta bort samtliga regler och lägga till bara denna annonsen. I övrigt ska du givetvis använda din konsumentmakt och vända dig till ett annat företag än Ipeer ;-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det är i stort sett bara Ipeers annons med månen.
Det händer att Firefox lägger beslag på 100 % av min CPU vid andra tillfällen också. Men det är sällsynt. Det enklaste vore så klart om jag bara kunde göra en inställning så att firefox aldrig får mer än 70 % av CPU´n. Jag har svårt att tro att datorn verkligen behöver all processorkraft för att visa en simpel flash-annons. Även om det bara är Ipeers-annons som låser min dator helt, så känns det som om Firefox drar omotiverat mycket CPU. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har samma problem från och till.
Händer på Aftonbladet ibland också. Vill faktiskt se annonserna, men skall testa Flashblocker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan också vara en bugg i Flash Player eller Firefox. Eller så använder sig annonsen av onödigt mycket filter och grejer. Använder du senaste FF 3 med senaste Flash Player installerat? Om inte, prova uppdatera och se om det ger någon effekt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Du kan starta firefox med lägre prioritet så att andra processer får företräde till processorkraften.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Edit: Kanske bör tillägga att jag kör XP. Och att jag har de senaste versionerna av FF och FP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Borde det inte finnas riktlinjer/policies över hur mycket en flashannons får tugga besökarnas CPU? Jag kan tycka att det är minst lika viktigt som annonsernas begränsning av filstorlek. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du är i alla fall inte den enda som upplever att WN får Firefox att käka ordentligt med CPU. Otroligt störande!
Det var länge sedan man började med att alltid kolla så att man inte hade Aftonbladet uppe i onödan, och numera ser jag även till att WN inte är igång. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|