FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag sitter just nu med ett problem, jag har nämligen helt tappat motivationen att göra klart en sida som jag hållit på med en längre tid.
Sidan är ca 80% klar, och det är bara några få funktioner och buggtest kvar. Dock så har jag som sagt helt tappat lusten att fortsätta, men jag vill att sidan skall bli klart ändå. Har ni några tips och idéer eller bara några uppmuntrande ord som kan få mig att göra klart sidan! //Frej |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ta in någon annan i projjet som kan sparka dig i arslet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har några projekt liggande av samma anledning, vi kanske borde starta en stödgrupp?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Som BarateaU skriver, anlita någon som kan slutföra jobbet eller ta några dagar paus.
Känner igen det där och det är väldigt störande, jag brukar ta en paus i några dagar och sedan är jag på igen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det där känns som ett klassiskt problem.
![]() För mig brukar det lossna om jag bestämmer att jag ska tvinga mig själv att jobba 1h varje kväll. Efter några dagar så slutar det med att jag sitter uppe hela natten istället för 1h. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det största problemet för mig tror jag är att jag vägrar "kill my darlings", alltså jag vill verkligen ha med alla funktioner jag kommer på i release 1.
Vilket innebär ett psykiskt tryck. Att det känns som att det är så mycket kvar som skall göras. Appropå några dagars vila, jag har nog vilat tillräckligt utan att få tillbaka motivationen. Jag skulle behöva någon annan i projektet, en som kanske inte sköter själva jobbandet men bara sparkar och drar mig i rätt riktning. Fredrik: Skall testa det där med 1 h. Får se hur det artar sig! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan sparka och dar dig i ratt riktning, for x%
LOL ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Haha, så du tror jag tjänar några kronor, det va snällt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett problem som tycks finnas i de flesta branscherna!
Det finns säker många anledningar, "killing your darlings" var ny för mig men den stämmer nog ibland. 1-timmes modellen funkar för många - det viktiga är att verkligen sitta en timme och oavsett om det bara blir att stirra på skärmen så ska man inte göra något annat under denna tiden. Ringer telefonen så låt den ringa, nya e-postmeddelande får vänta etc En annan är att lista, ganska detaljerat, vad som ska göras och sedan ta en sak per dag. Till en början ska man hålla sig till en (1) sak på listan även om man känner att man skulle klara en till. Samma sak här göra den saken oavsett vad som händer runt omkring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Kan ofta vara så att man trampar vatten också, har en idé men kan inte slutföra den själv för man inte har kunskapen själv.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|