Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ska man vara artig mot supporten?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-15, 17:57 #1
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Artig som man är ställs jag alltid inför ett dilemma när jag har fått hjälp via mail av någon support, kan vara ett webbhotell, telefonbolag eller en resebyrå.

Dilemmat jag står inför är när jag har fått svaret/lösningen funderar jag alltid på om jag ska skicka ett tack eller inte. I 99% av fallen svarar jag inte på mailet, av den enkla anledningen att jag tänker att det skulle ta "onödig tid" av supporten och höja företagets kostnader. Samtidigt känner jag mig arrogant när jag inte visar min uppskattning.

Samtidigt skulle kanske ett tack stärka supporten vilket i sin tur leder till ökad produktivitet.

Hur brukar ni göra? Och ännu mer intressant, om vi har några här som jobbar med support eller har support på sitt företag får ni gärna skriva hur ni tänker



...ja, vilka dilemman jag dagligen ställs inför.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 18:00 #2
gsocs avatar
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 568
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
gsocs avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 568
Jag skriver oftast ett tack, har jobbat på support och då var det uppskattat om någon gjorde det.
gsoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 18:13 #3
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Jag sitter på internsupport bl.a. och man uppskattar alltid ett tack
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 18:17 #4
kenth kenth är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 1
kenth kenth är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 1
Jag har arbetat med support tidigare, ett tack är alltid uppskattat!
kenth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 18:38 #5
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Även om du tar företagets tid så är det människor som jobbar på support och människor uppskattar alltid ett tack.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 18:56 #6
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Jag skickar i regel alltid ett tack, eftersom jag vet hur mycket det betyder om man arbetar med support.

Har en särskild mapp med tack från kunder, för de som kontaktar vår domänavdelning. Den hjälper när man har en tung och jobbig dag (vilket iofs är väldigt sällan, men ändå).
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 19:07 #7
Kays avatar
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
Kays avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
I regel tackar jag ifall jag har något att återkomma med, exempelvis svar på ifall en lösning fungerade eller inte. Anledningen till att tack uteblir i andra fall är just att det låser upp supportärendet igen, men samtidigt, när man tänker efter, så tar det nog inte många sekunder att låsa det igen. Hehe, jag fick lite dåligt samvete nu
Kay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 19:55 #8
ChLa ChLa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 152
ChLa ChLa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 152
Har faktiskt funderat på exakt samma sak...
Skickar ibland ett tack, men hoppar över det med jämna mellanrum a exakt samma anledning som du.
Men eftersom det verkar som att ett tack aldrig kan skada, så ska jag nog börja skicka ett oftare
ChLa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 20:02 #9
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Som många andra har sagt så är ett tack väldigt uppskattat om man jobbar som support, även om det är per e-mail.
Personligen så kan jag inte vara otrevlig mot en support efter att själva jobbat där, och man får en insikt i hur jobbigt dom faktiskt kan ha det.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-15, 20:05 #10
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Om det är ett bra bemötande man fått så är tack något man borde kosta på sig, vill du inte ha det själv när du gjort något bra?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017