FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Behöver skaffa dedikerad nu och tänkte mig då något i USA, för dom är väl prisvärda, har besökare från hela världen så var den ligger spelar mindre roll för mig.
Har letat lite i de gamla trådarna och tänkt lite. Helena var ju rätt nöjd med sin host för ett tag sen, har du bytt sen dess eller ligger du kvar? Fortfarande lika nöjd? Har problemen med att komma åt servern som du upplevde löst sig? Någon annan som har några färska förslag? Runt 200Gb slukar sidan idag, så det är ett minimum krav, varför jag inte har råd att ha den i Sverige tror jag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Häng ett tag på webhostingtalk.com om du inte redan gör det. Där kommenteras och tipsas, främst om den amerikanska marknaden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Får börja med det nu då ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men, har du sådär mycket trafik kan jag nog inte rekommendera en sån server som jag har (RaQ4). Sidan drar ca 100GB/månad och har 7000-8000 besökare/dag och det klarar servern bra. Jag får ändå känslan av att jag kommer att måsta uppgradera inom en inte alltför avlägsen framtid. Vill gärna vara kvar hos T-B, men vet inte om det går. Snäppet högre (RaQ550) kostar $199/mån. och det vill jag helst inte betala i nuläget. Då kan jag nog få en kraftfullare server nån annanstans. RaQ kan dessutom vara lite bråkiga när det gäller loggrotationen. Hade lite problem, men det löste sig när jag utökade RAM. Sist men inte minst så har jag även hört att Sun har lagt ner RaQ4, så man vet inte hur länge till det kommer att finnas support och patchar. Kan också rekommendera webhostingtalk.com . Jag brukar göra så att när jag har fått tag på några intressanta företag söker jag där och ser vad folk tycker om dem. Berätta gärna vad du väljer! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Nä jag vet inte vad jag skall välja nu när det handlar om sånna här volymer... Har inte hunnit kolla på webhostingtalk än, men förhoppningsvis under helgen... Dom 200Gb är dessutom vad som behövs i nuläget, får vi fler besökare vilket vi tror kan vi komma o behöva mer så det är lite svårt. Nu använder vi bandbredds spärr så att det går i Max 20Kb/s vilket skyddar oss mot överutnyttjande... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mina erfaranheter (mestadels andrahandsinfo från bl.a. webhostingtalk) är att de stora är servermatrix.com ev1servers.net och de anses ge bra "valuta för pengarna" i $99-klassen. Vill du ha billigare så kan du titta på nocster.net eller layeredtech.com, som troligen är sämre, men också ger bra "bang for the bucks".
Jag tror det är bättre att satsa på "standardburk" men Windows eller Linux än att köra en RaQ, speciellt om man vill ha stor flexibilitet och snabbt installera de senaste versionerna av t.ex. Tomcat, PHP osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du själv administrera en Linux server så finns det nog ingen som slår ServerMatrix vad gäller pris och prestanda/stabilitet.
Kolla in servermatrix.com Vill du helt slippa administrationen, så är nog MidPhase rätt så vettiga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Skall kolla in dom då... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
VIP
|
Jag har haft ett tiotal servrar med Ev1servers.net sen ett par år tillbaka. Har aldrig haft några direkta problem där. Hos ServerMatrix fick jag en server som inte fungerade särskilt bra och supporten var under all kritik, tyvärr, så de använder jag inte längre. Har dock hört en del bra om ServerMatrix annars, men för mig personligen har Ev1 visat sig betydligt bättre.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|