Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dedikerad i utlandet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-02, 23:56 #1
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Flitig postare

Behöver skaffa dedikerad nu och tänkte mig då något i USA, för dom är väl prisvärda, har besökare från hela världen så var den ligger spelar mindre roll för mig.
Har letat lite i de gamla trådarna och tänkt lite.

Helena var ju rätt nöjd med sin host för ett tag sen, har du bytt sen dess eller ligger du kvar? Fortfarande lika nöjd? Har problemen med att komma åt servern som du upplevde löst sig?

Någon annan som har några färska förslag?

Runt 200Gb slukar sidan idag, så det är ett minimum krav, varför jag inte har råd att ha den i Sverige tror jag?
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 08:12 #2
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar

Reg.datum: Mar 2004
Häng ett tag på webhostingtalk.com om du inte redan gör det. Där kommenteras och tipsas, främst om den amerikanska marknaden.
wedge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 10:59 #3
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by wedge@Sep 3 2004, 08:12
Häng ett tag på webhostingtalk.com om du inte redan gör det. Där kommenteras och tipsas, främst om den amerikanska marknaden.
Man tackar...
Får börja med det nu då
Oläst 2004-09-03, 12:10 #4
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Behöver skaffa dedikerad nu och tänkte mig då något i USA, för dom är väl prisvärda, har besökare från hela världen så var den ligger spelar mindre roll för mig.

Helena var ju rätt nöjd med sin host för ett tag sen, har du bytt sen dess eller ligger du kvar? Fortfarande lika nöjd? Har problemen med att komma åt servern som du upplevde löst sig?

Runt 200Gb slukar sidan idag, så det är ett minimum krav, varför jag inte har råd att ha den i Sverige tror jag?
Jag är fortfarande lika nöjd med Tera-Byte och problemen vi pratade om i en annan tråd verkar ha försvunnit. Det var säkert nåt DNS-strul nånstans i Kanada.

Men, har du sådär mycket trafik kan jag nog inte rekommendera en sån server som jag har (RaQ4). Sidan drar ca 100GB/månad och har 7000-8000 besökare/dag och det klarar servern bra. Jag får ändå känslan av att jag kommer att måsta uppgradera inom en inte alltför avlägsen framtid. Vill gärna vara kvar hos T-B, men vet inte om det går. Snäppet högre (RaQ550) kostar $199/mån. och det vill jag helst inte betala i nuläget. Då kan jag nog få en kraftfullare server nån annanstans.

RaQ kan dessutom vara lite bråkiga när det gäller loggrotationen. Hade lite problem, men det löste sig när jag utökade RAM. Sist men inte minst så har jag även hört att Sun har lagt ner RaQ4, så man vet inte hur länge till det kommer att finnas support och patchar.

Kan också rekommendera webhostingtalk.com . Jag brukar göra så att när jag har fått tag på några intressanta företag söker jag där och ser vad folk tycker om dem. Berätta gärna vad du väljer!
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 13:03 #5
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Helena@Sep 3 2004, 12:10
Citat:

Jag är fortfarande lika nöjd med Tera-Byte och problemen vi pratade om i en annan tråd verkar ha försvunnit. Det var säkert nåt DNS-strul nånstans i Kanada.

Men, har du sådär mycket trafik kan jag nog inte rekommendera en sån server som jag har (RaQ4). Sidan drar ca 100GB/månad och har 7000-8000 besökare/dag och det klarar servern bra. Jag får ändå känslan av att jag kommer att måsta uppgradera inom en inte alltför avlägsen framtid. Vill gärna vara kvar hos T-B, men vet inte om det går. Snäppet högre (RaQ550) kostar $199/mån. och det vill jag helst inte betala i nuläget. Då kan jag nog få en kraftfullare server nån annanstans.

RaQ kan dessutom vara lite bråkiga när det gäller loggrotationen. Hade lite problem, men det löste sig när jag utökade RAM. Sist men inte minst så har jag även hört att Cobalt har lagt ner RaQ4, så man vet inte hur länge till det kommer att finnas support och patchar.

Kan också rekommendera webhostingtalk.com . Jag brukar göra så att när jag har fått tag på några intressanta företag söker jag där och ser vad folk tycker om dem. Berätta gärna vad du väljer!
Oki...

Nä jag vet inte vad jag skall välja nu när det handlar om sånna här volymer...

Har inte hunnit kolla på webhostingtalk än, men förhoppningsvis under helgen...

Dom 200Gb är dessutom vad som behövs i nuläget, får vi fler besökare vilket vi tror kan vi komma o behöva mer så det är lite svårt. Nu använder vi bandbredds spärr så att det går i Max 20Kb/s vilket skyddar oss mot överutnyttjande...
Oläst 2004-09-03, 13:08 #6
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Mina erfaranheter (mestadels andrahandsinfo från bl.a. webhostingtalk) är att de stora är servermatrix.com ev1servers.net och de anses ge bra "valuta för pengarna" i $99-klassen. Vill du ha billigare så kan du titta på nocster.net eller layeredtech.com, som troligen är sämre, men också ger bra "bang for the bucks".

Jag tror det är bättre att satsa på "standardburk" men Windows eller Linux än att köra en RaQ, speciellt om man vill ha stor flexibilitet och snabbt installera de senaste versionerna av t.ex. Tomcat, PHP osv.
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 14:19 #7
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
gabriel skrev: Nä jag vet inte vad jag skall välja nu när det handlar om sånna här volymer...
Visst är det lite drygt att man ska behöva bekymra sig om för många besökare också?

Citat:
nicclas skrev: Mina erfarenheter (mestadels andrahandsinfo från bl.a. webhostingtalk) är att de stora är servermatrix.com ev1servers.net och de anses ge bra "valuta för pengarna" i $99-klassen.
Jo, de verkar lovande. Har nästan bara hört gott om dem.

Citat:
Jag tror det är bättre att satsa på "standardburk" men Windows eller Linux än att köra en RaQ, speciellt om man vill ha stor flexibilitet och snabbt installera de senaste versionerna av t.ex. Tomcat, PHP osv.
Mm, det kan jag hålla med om. Att jag valde denna var för att jag hade en virtuell server hos T-B innan och eftersom jag gillar företaget ville jag gärna stanna. Det har jag aldrig ångrat, men nu kan det som sagt börja vara dags att röra på sig. Fast jag har faktiskt aldrig haft några problem med att installera grejer. Jag har uppgraderat PHP och lagt in diverse program och det har funkat perfekt.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 16:03 #8
Istrijan Istrijan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Istrijan Istrijan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Kan du själv administrera en Linux server så finns det nog ingen som slår ServerMatrix vad gäller pris och prestanda/stabilitet.

Kolla in servermatrix.com

Vill du helt slippa administrationen, så är nog MidPhase rätt så vettiga.
Istrijan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-03, 16:23 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Istrijan@Sep 3 2004, 16:03
Kan du själv administrera en Linux server så finns det nog ingen som slår ServerMatrix vad gäller pris och prestanda/stabilitet.

Kolla in servermatrix.com

Vill du helt slippa administrationen, så är nog MidPhase rätt så vettiga.
Administrering är absolut inga problem...
Skall kolla in dom då...
Oläst 2004-09-03, 17:33 #10
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Johan Johan är inte uppkopplad
VIP

Jag har haft ett tiotal servrar med Ev1servers.net sen ett par år tillbaka. Har aldrig haft några direkta problem där. Hos ServerMatrix fick jag en server som inte fungerade särskilt bra och supporten var under all kritik, tyvärr, så de använder jag inte längre. Har dock hört en del bra om ServerMatrix annars, men för mig personligen har Ev1 visat sig betydligt bättre.
Johan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017