FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
På den tiden Bo Strömstedt var chefredaktör för Expressen tyckte jag att det var seriösa nyheter i den tidningen. Då var Aftonbladet bara en svensk version av Pravda (dvs extremt politiskt vinklad) idag tycker jag att Aftonbladet är betydligt mer saklig än man var på den tiden. Men generellt är inte kvällspressen särskilt seriös idag. Jag vill absolut INTE läsa vad David Beckam är involverad i för otrohetsaffärer eller vilken familjetragedi i ordningen som Britney Spears är involverad i.
Jag vill läsa om vesentligheter som vadmakthavarna lagt för förslag och djupare analyser av vad saker och ting kommer ha för effekter på människors vardag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu får ni sluta med ert OT-gnäll.. Acceptera att Aftonbladet är / har / gör något som uppenbarligen berör en stor del av Sveriges befolkning. ;-)
Om man ser till designen så tycker jag att deras största tabbe är att på mindre skärmar (t.ex. 1280x800 som jag har på min hemma-laptop) ser man inte första artikel-rubriken. Allt man ser är ett gigantiskt sid-huvud inklusive en gigantisk reklambanner. Reklam-banners överst är sällan speciellt uppskattat av besökaren, men ger väl en hög ctr antar jag. Något annat som jag frågar mig är hur mycket annonser de egentligen säljer idag. Det ser ut som att de bästa och flesta annonsplatser går till de egna sajterna i monopolet (blocket, mötesplatsen, hitta, tv.nu, viktklubb, bytbil, jobb24). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Lika rörigt som vanligt tycker jag. Har aldrig gillat den sidan...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Haha, var inne tidigare idag på aftonbladet och då märkte jag inte ens att det var ny design. Tur att man har wn som upplyser en när man är slö i skallen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker den blev jättebra! Är jag ensam om det? : )
På jobbets kassa(-)dator med 1024 i upplösning så ser jag hela sidan exakt utom annonserna till höger. men vad gör det? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Märker ingen större skillnad.. fortfarande en massa reklam och en fruktansvärt rörig sida som man får mardrömmar om. Det är alldeles för mycket som gör det svårt att läsa /skanna efter nått intressant. Får mig att tappa intresset och väljer en annan sida..
Med maximerat fönster (1680x1050) så blir sidan nästan användbar.. men hur många har det? inte jag iaf.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|