FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Hej.
Står i startgroparna att sparka igång ett forum. Vi har idag valt att köra Simple Machines Forum (SMF). Men jag har sneglat lite på kommersiella alternativ som vBulletin, IPB osv. En snabb koll i AdminCP i vBulletin är ett första intryck av att den är onödigt rörig. Men hur ska jag kunna motivera för ansvariga att köpa en licens till vBulletin eller IPB? Dom är inte omöjliga, dom ser på detta långsiktigt, men dom behöver dom där sista knuffarna i rätt riktning. Vad rekommenderar ni här? Vet att WN tex. ska byta till vBulletin av diverse skäl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har börjat titta lite på vBulletin också. Dock en jag hittade på isohunt. Det verkar helt okej. Hade jag haft råd hade jag nog kunnat tänka mej att betala för det. Lite omständigt att göra egna skins till bara. Och ett minus för att det bara har engelskt språk så man blir tvungen att fixa det också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Rekomenderar VB för att det är så enkelt o sköta om för både admins och moderatorer. Finns 1000-tals hack man kan installera så man kan få det precis som man vill ha det. Bra skydd mot spam med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Glömde säga att det finns ett toppen plugin till Vbulletin för SEO med.
http://www.vbseo.com Dock kostar det några slantar men det är värt varenda krona. Du kan läsa på forumet där hur det går för folk med VBSEO installerat o se statistik mm hur dom stiger ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter nog nästan som om man skulle försöka spara ihop till en licens iallafall. Hur många instanser får man köra på en licens? Har två styck forum på gång nämligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/me tror att han skriver sitt eget forum istället...... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Köpte några licenser för framtida användning, "begagnade", för ca. $100-120, när dollarn stod i 6, så het ok ... du hittar en del licenser folk säljer på WHT, men man måste veta regler för licneser, överförelser mm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Fast man kommer väldigt långt med smf, frågan är om det är värt pengarna som VB kostar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|