FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hulu.com finns ju och det fungerar helt ok för film/tv-streamning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Netflix inbyggt i dessa ny LCD/PLASMA tv fungerar ju i princip som en tvkanal med 12 000 DVD titlar i menyn. Netflix erbjuder också nyutkomna filmer. Gratis alternativ på nätet har oftast dåligt utbud och en massa reklam och skit, plus att de inte kan erbjuda nya filmer. Mest en massa uttjatad skåpmat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En viktig sak som Spotify gjort bra är att de har massa gammal/konstig/ovanlig musik (men inte metallica eftersom de lever kvar i 1800-talet). Det gör att det faktiskt är ett alternativ även för de som lyssnar på annat än Britney Spears.
För att något liknande ska slå även i filmvärlden så måste det vara motsvarande. Jag laddar ner film, det erkänner jag gladeligen, men det är för att det inte finns vettiga betal-alternativ. Kika bland mina nedladdade filmer så hittar du ganska lite amerikansk mainstreamfilm. Jag skulle gladeligen betala ett par hundra i månaden för det jag laddar ner, trots att det inte är så mycket. Hoppas NetFlix uppfyller mina önskningar, slår och blir "world wide". Jag skulle bli en bra kund - jag skulle betala och sen inte se på mer än 1-2 filmer / vecka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
För er som inte vet så finns Netflix till Xbox 360 om man bor "over there". Så _om_ Netflix kommer till Sverige har alla ägare till Xbox 360 något att se framemot.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Netflix låter klockrent!
Jag skulle helt klart ta den tjänsten om jag kunde välja den för en summa som 10-20 dollar i månaden. Dock skulle nog kraven vara högre en att man vill ha "dvd" kvalité. Apparaterna som stödjer netflix idag. Netflix Player by Roku LG BD300 Network Blu-ray Player Samsung BD-P2500/BD-P2550 TiVo HD DVR Xbox 360 http://www.netflix.com/NetflixReadyDevices...&lnkctr=nrd-l-n |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men Warner Music avslutar samtidigt sitt samarbete med Youtube. Tjänar på tok för lite via Adwords etc. Det snarare borde oroa sådana samarbeten som nämndes ovan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Det första jag tänkte när jag såg spotify var, när kommer det för film. Ganska fort visade det sig, kommer lätt att hänga på när det kommer till Sverige.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Ingen som testat att köra dessa tjänster genom proxy?
Så man kan använda dem hära i sveadala. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Citat:
|