FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
vilket domännamn rör det sig om?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kul med engagerade människor, synd bara att vissa personer använder sin kreativitet på fel sätt.. :unsure:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har ännu ej skaffat något domännamn, men exempel på sådana här fall är t.ex. anstalten.se / anstalten.nu samt tidigare för något år sedan expressen.nu (numera exet.nu?). Finns garanterat massor med fler exempel också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
De försökte inte lura någon att de själva var riktiga expressen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag hade inte för avsikt att lura någon. Bara att få in besökarna från den sitens domännamn i en annan toppdomän (d.v.s. de som provar sig fram och börjar med t.ex. .se istället för .nu) Nåja, ska vi lägga ned diskussionen? I hear you.... and you'll see me! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hallå, det är ganska många som inte läser allt han skriver...
Han menar ju att han ska skriva typ: Hej du har kommit till mobilföretaget-AB.se, om det är mobilföretaget-AB.nu du letar efter så klicka här. I annat fall så kolla på min reklamnbanner. Finns oändliga siter som har gjort så, och jag skulle inte tycka att det gjorde nått om någon hade www.mindomän.se om jag har.nu, eftersom besökarna klart ser att de har skrivit fel adress men då får en länk med den riktiga. Tycker den idén är ganksa OK. Den första om att bygga om sidan lite, var usel. Men som sagt, din andra ide används ju av många. Tex. av de som säljer domännamn. Denna domän är ledig, vill du köpa den? Och så har de reklam och annat man kan klicka på. Tycker inte han borde bannas för inlägget iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag står fullt fast vid min åsikt i tråden men respekterar naturligtvis även din. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns ingen paragraf i någon lag som säger att du inte får lägga en annan hemsida i din frame. Men lagarna kan inte täcka in alla specifika fall, så svaret på denna fråga får letas i upphovsrättslagen.
Jurister som arbetar med it-juridik har tolkat lagen på sådant sätta att en hemsida inte får innehålla information från en annan hemsida som presenteras på sådant sätt i hemsidan att det ser ut som om informationen från den andra hemsidan tillhör den första hemsidan. Nästa steg i frågan blir att kontrollera om det finns några rättsfall på området, dvs. om någon har stämt någon annan hemsida och se vad domstolarna har sagt i frågan. Jag känner tyvärr inte till något rättsfall. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|